Pippi på zebra

Jag köpte de här zebraklänningarna runt nyår men är fortfarande lite osäker. Ingen känns riktigt tipptopp. Vad tycker du?
Jag har pippi på zebra eller "vit tiger randigt" (kanske det snyggaste kattdjuret?!)sen ett tag tillbaks men skulle helst velat ha en zebraklänning med ett mer klassiskt snitt men har inte hittat nån än. Nåt tips?



Den första är från Åhléns och den andra från HM. Den har nån slags tub längst ned som funkar som en tajt kort kjol och överdelen blir rätt rymlig och effekten ser nästan lite RNB ut....


HM klänningen, hemma och i provrummet. Utsåld överallt på en gång. Jag hade en tröjja som såg exakt ut som överdelen för över 10 år sen, kärleksfullt återförenande... :)


  Åhlens klänningen i provrummet med fantastisk rosa handstickad sjal, oxå åhlens.


Det började i somras...
Var ute efter en zebramönstrad väska och hittade den här strandväskan för 100 kr på Wedins som jag har pimpat (fortfarande ute efter en zebraväska, tips?).



Kommentarer
Postat av: Stina

Sv: Jag har omtenta från Etnologi A-kursen som jag läste i höstas.. Och nu försöker jag mig på etnologi B :) Jag läser på ett kandidatprogram i Kulturentreprenörsskap. Man kan typ jobba på muséer och sånt efter det, fast jag är ju inte säker på att jag vill det sen :S Ibland funderar jag på att det vore kul att ha en cool butik också ju men det känns så stort, seriöst och vuxet!

Vad gör du för nåt då? Pluggar eller jobbar? Eller ingetdera kanske :P

2009-02-05 @ 15:19:42
URL: http://obsessivecuteness.blogg.se/
Postat av: lisen

psst! gå in på ginatricot.com och gå in under kjolar så kommer du att hitta en guld klimp! dvs om du inte har gjort det redan ;)



xoxox

2009-02-06 @ 22:26:49
URL: http://svartmjolk.blogspot.com
Postat av: Emily

Sv: (... lite sent kanske ;)) Jo jag har pluggat lite olika estetiska utbildningar samt vuxenpsykologi A på högskolan som jag oxå måste "omtenta". Nu arbetar jag på planer att öppna en kitschig retro t-shirt (väskor, smycken ect.) butik online, går det bra kanske det blir IRL butik sen! :D

Jag är ju lite "vuxen" nu, så det kanske är dags! ;P

2009-02-10 @ 11:00:54
URL: http://uniquerebelism.blogg.se/
Postat av: Emily

PS:... kandidatprogram i entreprenörsskap låter jättespännande och kul att ha även om du inte tänker jobba på t.e.x museum sen (även om det låter superkul!). Att ha en omtenta hängandes över sig kan vara grymt påfrestande! Det är grymt bra med kandidatprogram!

2009-02-10 @ 11:03:27
URL: http://uniquerebelism.blogg.se/
Postat av: Stina

Sv: Tack för uppmuntran :) Jo men precis entreprenörsgrejen är nog schysst att ha med sig.. Om jag inte får jobb på ett museum så kan jag starta företag :P Annars har jag alltid mitt reservyrke: busschaufför :P (Fast jag har inte körkort men ändå)



Coolt med t-shirt-butik! Det vore bra så slapp man beställa från Usa :D Hahah, "vuxen" är man kanske egentligen, men oftast känner jag mig barnslig för det är roligare :P

2009-02-10 @ 13:00:39
URL: http://obsessivecuteness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0