Filmfrossa!


Kelly Preston från Secret Admirer har både en intressant dating, livs- och filmhistoria bakom sig med bl.a.George Clooney och Charlie Sheen som tidiage pojkvänner men är numera gift med John Travolta!


Min favorit av alla filmer jag sett på sistonde är Secret Admirer från 1985.
Corey Haim är med som huvudpersonens (C. Tomas Howell) lillebror. Han är galen och äter Fruit Loops med chokladsås till frukost (min favoritscen)! Annars är det en klassisk story som i den kändare Some Kind of Wonderful fast jag tycker den här är mycket bättre!

Lori Loughlin (den mörkhåriga tjejen på bilden) ser man mycket i tvrutan nuförtiden i bl.a. Summerland (fruktansvärd serie) och i nya 90210 så spelar hon mamman till huvudpersonerna. Hon var så mycket bättre och snyggare i mörkt hår här än i nånting nytt.



Adventureland. Nostalgitripp till mina somrar som säsongsarbetare på Gröna Lund. Twilight´s Kristen Stewart är med.
Rekommenderas!



Knowing. Otäck, dystopisk, nedstämmande men spännande historia.


Story of my life. Köpte den här boken p.g.a. titeln men lyckades aldrig läsa den. Nu har jag däremot sett filmen. Jag gillar den! Rätt uppfriskande och inspirerande!


80-tal. Lucas med Corey Haim. En av Corey´s högst ansedda roller innan han fastnade i drogträsket. Gripande speciellt när man vet hans riktiga livsöde....



Underhållande men konstig blandning av bl.a. Dwayne Johnson och barnutomjordingar som pratar stakigt...


Genialisk men rå! Spola över våldtäktsscenen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0