Oh, Molly!



Oh, Molly! by Unique Rebel

Molly Ringwald är en av 80-talets största stjärnor. Hon har varit med i kultfilmer som The Breakfast Club, Pretty In Pink och Sixteen Candles (de två sistnämda är stora personliga favoriter). Hon blev erbjden huvudrollen i Pretty Woman men tackade nej och då gick rollen till Julia Roberts istället...Hon spelar oftast trånande, trumpen, missförstådd, outsider, rebell och är lätt att identifiera sig med för egen del iaf. Hon har oftast tantig men cool stil i blommigt, pastell- eller laxrosa, lager på lager t-shirts (oftast en vit under en större svart), hatt och oversized kavaj i filmerna.

Rosa pumps, Brandos.
Läppstift Isaora.
Öronsnäckor Skullcandy, CDon.
Väska, Topshop.
Solbrillor, Fredflare.
Kjol, örhängen, pärlhalsband, Forever21.
Breakfastclub- och Sizteen Candles T-shirt, 80stees.
Converse, nagellack, armband, Nelly.
Kasetthalsband, Truffleshuffle.
Kavaj och hatt, HM Shop Online.
Rosa knästrumpor, Ellos.
Ögonskugga "Bloom", Make Up Store.


Tips! Knyt en blommig sjal runt hatten! Klipp ur halsringningen (och ärmarna diagonalt) på en vit och svart oversized t-shirt! Kavla upp armarna på den översta t-shirten så den undre syns!
Ha strumpor i pumpsen! Kavla upp jackärmarna så att armbanden syns!
Använd mormors gamla juveler! Eller köp gammelmodiga sycken på second hand att pimpa din outfit med.

Oh, yeah, de här plaggen fick inte plats i kollaget men är oxå fantastiska nyckelplagg om du vill kirra Molly´s stil!



Från HM Shop Online. Den svarta oversizade t-shirtklänningen kom in idag och kostar 129 kr.
Den gammelrosa jackan 299 kr.


Kommentarer
Postat av: Stina

Hej! Jag hade det jättebra på landet, det var riktigt skönt att komma bort från stan och all teknik ett tag :P Åkte du ut på landet nåt? ^^

Oj, inte förtjust i Daimglass? Det trodde jag var en omöjlighet :P Den där B&J-glassen är lite som Daim men ändå mer som knäck! Gillar du sånt?

Näst efter rosa är nog ljusblått min favoritfärg faktiskt! Fast jag känner nu när jag tänker efter att jag vill skaffa mig en rosa Hello Kitty-väska också :P Plånböcker köper jag mest på Ebay eller Tradera om jag behöver ny... Det är ju där allt roligt finns! Fast de med HK brukar inte ha så bra kvalité som synd är :(

Aha, vad roligt att du också är intresserad av japanska :D Jag hoppas jag lär mig det ordentligt, det vore ju riktigt coolt att kunna förstå och göra sig förstådd när man väl lyckas åka till Japan :D

Åh, det där med frakten på Hot Topic är så dumt! Jag förstår inte varför den är så dyr! Jag är iaf nöjd med mitt HK-linne, det är så fint! Fast axelbanden skulle kunna vara en cm kortare, men det är ju lätt ordnat.

Transformers 2 tyckte jag var bättre än ettan! :P De var mycket mer action i den, jag tyckte att ettan var lite småseg. Men ingen av filmerna är ju direkt mästerverk, men men, 2:an får iaf 3 av 5 i betyg av mig ^^

2009-07-22 @ 21:38:52
URL: http://obsessivecuteness.blogg.se/
Postat av: Stina

Sv: HK-mobilen är bra faktiskt, det enda som är lite ovant med den är när man smsar för man kan inte skriva bokstaven Å, men Ä och Ö går bra :P Sen så är det inte så avancerad direkt, det coolaste med den är att man kan spela musik på den! Fick med ett minneskort med 1GB och en minneskortsläsare som man kopplar in i datorn så det är superenkelt att föra över musik :D

2009-07-22 @ 21:57:48
URL: http://obsessivecuteness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0