RETRO klänningen indianhalsband och andra bullar



Solklänning Red Label rea, 99 kr, Carlings.
Bruna Wayfarer, 70 kr, Gina Tricot.
Bullar, 20 kr, Konsum.
Indianhalsband rea 120 kr, Ellos.

Klänningen var ett sista minuten köp. Den påminner mig om min tid som ultra "plast hiippie" på 90-talet (still going strong fast med snyggare & nyare kläder...) då man fyndae de mer eller mindre fantastiska kreationer på second hand (därav är jag bl.a. helt less på second hand nu). Den ser så retro 70s ut på ett inte helt ohärligt sätt. Orange är inte en favoritfärg, men men, den följde med hem och det är jag glad för. Indianhalsbandet åker nog tillbaka även om jag gillar det. Men jag har nog inte råd tyvärr...

Wayfarer är alltid en bra investering. det finns svart apå Gina Tricot nu oxå. Bara att man är beredd på att de håller ca 3 månader. Har dock inte sett billiga wayfarer nån annanstans i sverige.



Kommentarer
Postat av: Stina

Hahah, vad händer med brillorna efter 3 månader egentligen? :P

2009-06-28 @ 19:16:21
URL: http://obsessivecuteness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0