slow-mo söndagssummering

Ligger nedbäddad i sängen med mensvärk och dricker lite kaffe, kollat på Confessions Of A Shopoholic för andra gången, ska äta lite godis kanske. Har fortfarande kvar kilovis sen Hanky Panky var här när jag låg sängliggande med ryggskott.
Är sådär mysigt seg. ;) Åt Billyspizza, Ben & Jerrys, kaffe och Brämhults juice till brunch. Perfekt mensfrukost. :P

Ute är det fortfarande regnrusk. Nå får väl vädret ge sig! Det är bra för växtena med vatten men ävn dom behöver väl oxå sol! Det här är ju inte klokt! Varje dag man vaknar och det är samma väder känns det ungefär som man bara vill dra täcket över huvvet och stanna kvar i sängen!

I helgen har jag gått på stan och shoppat en del för min skatteåterbäring. Men jag måste lämna tillbaks minst hälften för pengarna ska räcka till nästa månad oxå egentlgen....

Igår handlade jag på nya Willys för första gången som hör och höpna, öppnat i närheten av mig! :D Det ligger utplacerat precis mittemellan Max och Mc Donalds haha, så får man kanske helt plötsligt med sig lite snabbmat oxå hehe.

Nä, en av mina planer just nu är att börja träna
för att stärka ryggen, bli piggare och sluta gå upp i vikt som jag gjort på sistonde. Missförstå mig rätt, jag har ingen fett-fobi alls, jag tycker snarare att det är snyggare att vara kurvig. Men nu börjar det gå lite överstyr för min egen del. Det är lätt hänt när man mestadels är hemma och inte rör sig mycket och speciellt om man är sängliggande med ryggskot och inte ens KAN röra sig.

Jag tänkte oxå att det kan vara bra att få upp endorfinerna med träning istället för shopping och cigaretter och godis som kickar. Jag behöve verkligen ta det lugnt med shoppingen nu för på sistonde har även det gått överstyr. Speciellt med tanke på att jag den kommande måndaden och en obegränsat tid framåt kommer få ut ca. 5000 kr/månaden på aktivitetsstöd. Den absolut lägsta ersättningen.
Planen är då att endast försöka shoppa en 80stees i månaden som jag hade rätt bra rutin på förut när jag var lika pank.

Just nu har jag massa skor och kläder hemma  som jag beställt på avbetalning på internet (livsfarligt om man börjar missbruka det och leva över sina tillgångar) som jag måste skicka tillbaka! Galet! Funderar på att börja gå på Anonyma Shopoholics möten, undrar om de finns i Gävle...

Apropå ryggen så är det ju bättre nu även om jag fortfarande känner av Ischias nervpåverkan i smalbenet och foten.
Jag har tid hos sjukgymnast på onsdag.
Sen ska jag och mamma se om vi hittar nån bra datorstol på IKEA eller Jysk i veckan! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0