I Love Barista Mjölk!




Latte Art Baristmjölk från Arla finns i vissa välsorterade matbutiker (ja till och med i Gävle) och den är sjukt god!!! Det blir ett otroligt lyxigt gräddigt skum som inte kommer i närheten av vanlig mjölk och gör att den hemmagjorda latten smakar riktigt proffsigt! Jag har hört att röd mjölk och lättmjölk är bra att skumma oxå, men att mellanmjölk är den sämsta. Jag köper alltid mellanmjölk så därför är det bra att ha en sån här hemma oxå till latten.

Dom har ju döpt om den nu till "Latte Art" och syftar antagligen på att det är lättare att göra fina mönster i skummet. :D
Den är lika fet som röd mjölk men lite dyrare och det är det ju värt! Luxurious!

PS: Detta är min första bild med runda hörn! :D som jag lärde mig göra här: photoshopgirl. DS.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ser sjukt smarrigt ut! Jag bor i inland & här finns inte en latte att tillgå på 25 mils avstånd.hur gör man? vispar man den där med en liten visp eller?

2009-03-12 @ 17:13:36
URL: http://www.johannagronlund.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0