Unika Rebellen Grace Jones på Lördag


Grace Jones. Androgyn, gayikon, 80s popstar, filmstjärna, bondbrud, fotomodell och många mäns stora skräck. Nej men allvarligt, de flesta killar som inte är gay tycker hon är skitläskig... Intressant... Ja förutom Sylvester Stallone då som var hennes kille på 80-talet. Med hennes otroliga fysik och ustrålning blir hon nästan lite omänsklig för mig. Hon är mer som ett väsen från en annan tid eller planet. Superhjälte, amazonkvinna, tidlös, könlös.... Vem vet, hon kanske är en rymdis? :P





Grace Jones spelar på Cirkus i Stockholm på lördag den 28 mars för ca 600 kr. Ska du gå? Jag vill verkligen verkligen gå, men jag tycker att det är ganska dyrt. Jag var ju på Cyndi Lauper i höstas och det var inte lika dyrt fast hon är mycket större än Grace Jones...


Grace Jones i en av mina favorit vampyr filmer Vamp (1986) där hon spelar en riktigt läskig men cool och uråldrig vampyrdrottning som driver en strippklubb som täckmantel för sina blodsugarfasoner.





Riktiga coolingar. Madonna & Grace Jones när det begav sig.


En väldigt bra låt med Grace Jones är "Barefoot in Beverly Hills" från mitt favoritalbum med henne "Inside Story".



Check it Out!

Eller så ses vi på Cirkus på lördag!

Kommentarer
Postat av: Mandy

Kommer du hit?! Då måste du höra av dig!! :D

Puss o kram.

2009-03-27 @ 16:51:14
URL: http://mandyzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0