Stilikon: Kurt Cobain

 

 

Leopardpäls, Bik Bok. Solglasögon, nån leksaksaffär i Malmö tror jag.


Sen jag klippte mig
och tillsammans med min långt gångna utväxt blir min frisyr mer grunge (som jag bloggat om tidigare här) och för ett par veckor sen tyckte jag att jag fick ihop en rätt shysst Kurt Cobain look. Hanky Pancake tyckte iof att jag påminde om Elton John vid första anblicken av fotot ovanför fast det var mest för glasögonen sa han sen, och min mamma tyckte att jag påminde mer om Courtney Love, men hon är ju min mamma så hon 'måste' säga såna snälla saker... ;)

För att fixa Kurt Cobain stilen behövs:

- leopardpäls.
- solglasögon, helst vita, ovala.

+

- vit negligé.
- slitna jeans.
- t-shirt med tryck.
- blonderat hår med utväxt.
- rutig skjorta.
- mössa med öronlappar.
- vita Converse eller svarta Dr. Martens.

Foto: Hanky Pancake.


Skogshuggarmössa och Kakmonstret t-shirt, killavdelningen H&M Divided. Tumvantar, H&M. Stentvättade treggings, VILA.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0