Sommar Flashback: Lady Gaga på Grönan

Detta är ett aningens försenat inlägg om när jag åkte till Stockholm förra sommaren och såg Lady Gaga på Gröna Lund och träffade de andra bloggarna Stina- Obsessive Cuteness, och Agneta- Give me the candy...please, för första gången! :D Vi hade bara haft kontakt via nätet innan så det var jättespännande att ses och se våran gemensamma idol tillsammans och äta sockervadd. Här kan du läsa Stinas inlägg om aftonen.

Varför detta blev aktuellt igen nu är delvis för att sommaren närmar sig och jag betar av massvis med äldre opublicerade inlägg (japp, jag är seeeeeg, och ju större och viktigare inlägg, desto längre tid innan jag publicerar tyvärr..., jag vill ju att det ska bli bra), och delvis för att Lady Gaga spelar i Sverige snart igen (7-8 maj) under sin Monster Ball Tour. Jag skulle hemskt gärna vilja gå men biljetten är tyvärr dyr, ca. 700 kr för billigaste platserna. Vilken tur att jag passade på att se Lady Gaga för under 100-lappen förra sommaren under en jämeförelsevis liten mysig tillställning utomhus! :D

Ska du se Lady Gaga när hon spelar i Sverige?




Outfiten fixad- check!


Här provar jag de hjärtformade solglasögonen från Topshop som jag nämnde i ett tidigare inlägg här.



Jättelånga köer...


... som jag lyckades slippa tack vare ett gäng coola, trevliga killar från Berlin som jag också åt pizza imed nne på Grönan innan konserten.



Härligt återseende av Grönan, där jag tidigare jobbat i 3 säsonger som bland annat sockervaddsmakare.




Supersöta Agneta och Stina, jättehärliga tjejer! :D Det var roligt att vi lyckades matcha varandra omedvetet!


Vi fick tyvärr inte tag i nån rosa sockervadd. :P


Det var häftigt att se konserten i atmosfären och miljön på Gröna Lund, speciellt när skymningen satte in, jag har ju en grejj för nöjesfält.


Jag har ingen avancerad zoom på min kamera så tyvärr syns inte Lady Gaga så bra på bilderna.


Det var bl.a. sekvenser med Lady Gaga med en motorcykel och en robot.


Det hade varit roligt att stå ännu närmre men jag gjorde det fatala misstaget att ha för stor & tung väska med mig.




Efter konserten dreglade jag över en Lady Gaga t-shirt som var slut i min storlek, som jag tidigare bloggat om här och drack en öl tillsammans med Stina, Agneta, Stinas kille och hans killkompisar innan jag åkte till pappas lägenhet på Lidingö för fortsatt semester i Stockholm.

Allt som allt, en otroligt händelserik och intensiv dag, en toppenkväll, ett minne för livet! :D

Thats that! Det kommer en Sommarspecial 2 snart! B-)


Kommentarer
Postat av: Stina

Fina bilder! Det var en riktigt rolig dag det där :D Nu längtar jag ännu mer till sommaren!

Jag håller med om att Lady Gaga-konserten nu i maj är alldeles för dyr... Jag har aldrig betalat så mycket för en konsert och jag skulle nog inte göra det för Lady Gaga även om jag hade pengar! Mest för att vi ju redan sett henne en gång så då är det ju inte lika viktigt :P

2010-04-17 @ 13:28:16
URL: http://obsessivecuteness.blogg.se/
Postat av: Djungelsoda

"ca. 700 kr för billigaste platserna."



Alltså nja, 560 kostar ju de billigaste :O Fast fortfarande på tok för dyrt för mig, annars skulle jag sjukt gärna vilja se henne...

2010-04-18 @ 20:01:26
URL: http://djungelsoda.wordpress.com/
Postat av: Mimmi

hejhej =) fin blogg du har ^^

Vart paff då jag såg Stina på bilden för jag följer nämligen hennes blogg på bloglovin.

Ha en fortsatt trevlig dag! och jag kommer inte att se Lady GaGa nu i maj ;P

2010-04-20 @ 14:18:36
URL: http://sommarblomster.blogg.se/
Postat av: LillValpen

ÅH! :D Jag har ett par hjärtformade glajjor. Då när det bara fanns svarta och röda, fast de röda var slut så jag fick köpa svarta. Haha. ^^



Visst är de gulliga?! :D

2010-04-20 @ 16:34:34
URL: http://lillvalpen.blogg.se/
Postat av: buunie

är de inte stina som har obs..någonting-cuteness-bloggen? :O

2010-04-20 @ 17:19:16
URL: http://tobecontinued.tk
Postat av: buunie

..såg nu att de faktiskt stod att var hon xD

2010-04-20 @ 17:19:48
URL: http://tobecontinued.tk
Postat av: Ida We

Hon var AWESOME! Var också där och såg henne, fick upp ögonen för förbandet Hyper Crush med, dom var coola :)

2010-04-20 @ 19:12:37
URL: http://idawe.blogg.se/
Postat av: Caroline

Men åh, varför åkte man inte dit bara för Lady Gagas skull? Vill också på hennes konsert, men håller med om att det är dyrt. Dock är det ett minne för livet :)

2010-04-20 @ 19:51:35
URL: http://marycaroline.blogg.se/
Postat av: hanka

åh jag har aldrig varit på grönalund, kanske borde ta mig dit en tripp i sommar haha :)

2010-04-21 @ 07:47:47
URL: http://angicja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0