IDAG: migrän, snöstorm, melodifestival, en misslyckad utflykt



Idag har jag haft migrän halva dagen och försökt vila bort det. Vet inte varför men jag har haft en del migrän på sistonde. Kanske vädret, virus eller att jag oftast ligger i sängen och surfar och då måste jag alltid vrida huvudet åt samma håll jämt, blir helt överansträngd, men det är ju så mysigt och varmt där.
Men vid sextiden fick jag nog och skulle ut och handla i snöstormen. Det började med att jag fick utesluta Willys som ligger lite längre bort men är billigare för att terrängen dit var oigenomtränglig. Så då blev det Hemköp istället vilket iof var bra för de har godare sallad och frukt. Efter bara några meter på cykeln hade skosnöret snurrat fast min fot i cykelpedalen och jag satt fast. En liten stund blev jag rädd att jag skulle vara fast ute i snöstormen och frysa ihjäl, men jag fick loss snöret och handlade. På vägen hem hände följande:
matkassen brast, apelsiner och andra matvaror rullade runt i snön, jag ramlar med cykeln på mig, den andra kassen ramlar också ut i snön. Lyckad utflykt.
Vad är det som händer med vädret!? Det kändes som jag var med i filmen DAY AFTER TOMORROW... Skrämmande.
Sen har jag kollat lite på melodifestivalen medan jag lagat och ätit vegburgare och pommes.
Efterrätt och efteråt: pratat med gamla vänner på Facebook och ätit marängsviss.
Nu är det Ghostbusters på tv och jag har fortfarande lite huvudvärk, men jag ska nog kolla på den och sen sova och hoppas att huvudet är bättre imorn.

Godnatt! xoxo



igårkväll


ikväll, det är skönt med mössa när man har ont i skallen.


socker funkar på det mesta, även huvvevärk.


AJAJ HUVVET (& ett av gårdagskvällens försök till en Kat Von D bild-lookalike).



Kommentarer
Postat av: Moa

ojjj, det där lät inte så bra.... men tur att du inte skada dig allvarligt :)

2010-02-21 @ 09:43:51
URL: http://alltmankantankasig.blogg.se/
Postat av: Stina

Vilken fin Chupa chups-tröja! :D Jobbigt det där med cykeln! Jag och Sebbe skulle också ut i snöstormen igår, vi försökte cykla men det var inte plogat nånstans så det gick inte så bra, fick släpa cyklarna istället. I vanliga fall tar det 10-15 minuter att ta sig den sträckan vi skulle men igår tog det 40 minuter på grund av all snö :P

2010-02-21 @ 16:49:52
URL: http://obsessivecuteness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0