"Nyårslöften" 2010


Jag gillar inte ordet "nyårslöfte"! Det kan bli så mycket onödig press och krav som kan resultera i en känsla av misslyckande om man inte lever upp till dem. "Nyårssträvan" är bättre. Det här är en hel del gamla grejjer som jag alltid strävar efter och sen några nya grejjer:

* Gå ned i vikt, typ 5-10 kg.
* Fortsätta sträva efter att bli så bra som jag bli.
* Träna regelbundet på Friskis & Svettis.
* Få bättre ordning på ekonomin.
* Komma till ro med vissa saker.
* Finna sinnesfrid. Inte oroa mig så mycket.
* Resa mer.
* Få ordning i lägenheten.
* Vara mer social IRL.
* Odla sunda relationer. Uppriktigt, rakt, ärligt, innerligt, kul, kärleksfullt.
* Skaffa ett jobb eller utbildning jag trivs med.
* Måla mer.
* Ha en fotoutställning.
* Prenumera på nån rolig tidning.
* Söka de konst/design skolor jag helst vill gå på (ha koll på ansökningsdatum, göra arbetsprover och få iväg dem i tid).
* Bli mer kavat, vilket kommer med ett bättre självförtroende:
* Tro mer på mig själv.
* Le mer, så blir man själv gladare och undviker "sur-rynkor" och så kanske andra blir gladare oxå.
* Söka praktik på nån modetidning. Följa mina drömmar. Våga följa mina drömmar och tro på mig själv.
* Ha en mer lättsam inställning till vissa saker. Livet behöver inte vara så jobbigt.
* Inte bry mig om idioter. Fuck the fuckers!
* Ha bättre struktur på mat/sova/dator-tider.
* Inte sitta lika mycket vid datorn.
* Bli mer filantropisk.
* Ge mer näring åt min spirituella och kreativa sida, få mer input.
* Känna att jag lever. Man lever (kanske) bara en gång, ut och lev livet och njut av dess frukter!!! Och skriv om det sen:
* Skriva mer.
* Klippa mig hos en proffssionell frisör.
* Bli mer spontan. Säga mer JA. Våga göra mer saker och ta risker.

ect.


... Fortsätta sträva efter attt bli så bra och ha det så bra (och göra bloggen så bra) som det går. Och med det menar jag inte att jag inte är bra som jag är, men alla har ju sina fel och brister som man kan välja att jobba på om man vill utvecklas.

Vad har du för nyårslöften/strävan?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0