smultron & citronfjärilar




Under dagens promenad kände jag dofton av smultron i villaområdet och mycket riktigt kryllade det av dem vid vägkanten tillsammans med citronfjärilar! (Vilket för övrigt är en underbar kombination, slog det mig,  precis som smakkombinationen citron+jordgubb och färgkombinationen rött+gult!) Jag hade inget att ta dem i så jag bar dem försiktigt i handen tills jag kom hem igen, då jag sköljde dem och åt dem till efterrätt!

Äta och plocka smultron är nåt man måste göra på sommaren, så nu kan jag bocka av det på listan!


Kommentarer
Postat av: anx

men emilaya!

inget att lägga dem i? har du glömt att man trär upp smultron på strån!?!?!

2010-07-31 @ 12:40:11
Postat av: UNIQUE REBEL

Hej Anchandra! ;) Jag tänkte göra det men sen tänkte jag att det kanske var nån hund som kissat på stråna eller nåt (likaså smultronen, därför jag sköljde dem, hahaha!).

2010-08-05 @ 11:19:41
URL: http://uniquerebelism.blogg.se/
Postat av: KeyYo

åh vad gott det är med smultron!!



~ Kika in på bloggen och kommentera väldigt gärna något inlägg och gör mig jätteglad!~

2010-08-14 @ 13:01:50
URL: http://keyyo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0