Sorgedagen




Idag har jag varit i sorg över Corey Haims bortgång, lyssnat på Cyndi Lauper, stretchat min värkande kropp, kollat klart på Toy Story, vilat & funderat, försökt sova eftersom jag är rätt utmattad efter attt springit runt på stan igår och sen gråtit en massa på kvällen. Det kanske tycks löjligt att gråta över en kändis bortgång, men eftersom jag gillat Corey Haim ända sen jag var liten så var han mer som en kär familjemedlem, nära vän, eller en del av mig själv till och med.
Jag försöker trösta mig med att han har det bättre nu än han haft det under de senaste 30 åren då han kämpat mot drogberoendet. Fast det tragiska var ju att han hade varit drogfri sen 2004 och var positiv till framtiden... och sen händer det här. Usch, droger suger verkligen. Det kan verkligen göra människor till vrak.



Runt 18.00 ryckte jag upp mig och skyndade ned på stan eftersom det var 100 kr rabatt på jackor på H&M. Jag trodde att rabatten bara var idag, annars skulle jag aldrig släpat mig dit, men det gäller tydligen ett tag till. Jag köpte iallafall en hel våroutfit, kanske inte var så smart ekonomiskt, men jag kan ju alltid lämna tillbaka... Sen handlade jag lite matvaror på Hemköp och fick tillbaka motivationen att äta nyttigt, ta hand om mig själv och rycka upp mig helt enkelt. Har haft en lite formsvacka den här veckan. Förutom Coreys död så fick jag nämligen reda på att jag inte kan gå en Serviceyrkes-utbildning via arbetsförmedlingen, som jag såg fram emot, av nån dum byråkratisk anledning så nu vet jag inte vad jag ska göra. Jag pratade också med min doktor idag som fått svar på mina blodprover och jag lider tydligen av järnbrist för första gången i mitt liv...



Ikväll har jag lagat jättegod mat: lax med haricot vertes, grädde, kokta morötter och potatis. Till efterrätt tänkte jag prova frysta bär med glass eller grädde.
Nu lysssnar jag på New Moon soundtrack, diskar och grillar hel kyckling i ugn. Innan sänggående blir det kanske till att kolla på New Moon för tredje gången.. ;)

Jag tänker sörja och vara melankolisk ett litet tag till sen ska jag rycka upp mig.

Just ja, idag har jag haft på mig mina rosa Reebok sneakers, inga vinterskor! Mina fötter är iallafall glada!

Undrar föressten hur det kommer sig att jag både igår och idag har dubbelt, nästan tre gånger så mycket besökare på bloggen som jag brukar??



Bilderna är från imorse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0