Skapa skyltfönster i vårig anda



Skapade idag tillsammans med min grupp, mitt andra 'skyltfönster' på kursen, tema vår (med saker från kursen och som vi tagit med hemifrån), fast det blev mer sommar med solkrämer, bikini och Hawaii, men färgerna känns väldig våriga. Jag älskar att hålla på med sånt här, börjar verkligen få blodad tand... Kanske slutar med en dekoratörsutbildning efter detta...


Klänningen är av märket Afgan by Linda Bäckström, designer och konstnär från Gävle. Skosnören, Din Sko. Skärmkeps, Monki. Bikiniöverdel Saints & Mortals, Carlings. Solglajjer, halsband, H&M Divided.



Bikiniöverdel, Gina Tricot. Pennfodral, Make Up Store. Hampavax. Ldb Lotion Vanilla, Rusta.


Förarbete. Jag började redan igår att välja ut saker hemma i en vårig färgskala... Det blev en stor kasse som fick följa med till kursen idag.
Grönt te, mugg, Indiska. Cajun krydda, ICA. Äkta vaniljsocker & Herbamare örtsalt, valfri matbutik.


Det här är en av mina lärare på kursen, Roffe, som bl.a. lär ut layout och psykologi. Han är, som jag, väldigt förtjust i coola t-shirts. Här visar han stolt upp sin vintage t-shirt från tiden då hamburgerkedjan Clock fanns och hade sitt kontroversiella Bamsemål- det kom strax efter att Bamses skapare dött och vissa blev upprörda och undrade om han hade tillåtit Bamse att förknippas med skräpmat...


Kommentarer
Postat av: M i c k a

tack själv ^^, vad är för märke brukar du använda på nagellack?

2010-05-27 @ 11:48:43
URL: http://nintendoo.blogg.se/
Postat av: M i c k a

glömde svara på frågan om The Fourth Kind, jag typ älskade den filmen. (: hehe

2010-05-27 @ 11:52:30
URL: http://nintendoo.blogg.se/
Postat av: M i c k a

Jag tyckte den var ritkigt spännande, och sen så är jag riktigt intresserad av.. vad ska man säga.. jag tror inte på att det bara är vi som bor i hela universumet.



Sen att de leker med tanken på att det skulle kunna var en verklig händelse, jag gillade skådespelet, att de blandat in känslan av hemmagjorda videos.



Jag gillade den helt enkelt (;

2010-05-27 @ 12:00:27
URL: http://nintendoo.blogg.se/
Postat av: Linnea ♥

2010-05-27 @ 12:21:16
URL: http://neea.blogg.se/
Postat av: Linnea ♥

Jag ska precis börja läsa den första! Jag lånade den på engelska så jag hoppas jag klarar det! =) Åh gjorde du? Är dom bra?



Hur gammal är du föresten? :o :D

2010-05-27 @ 12:21:50
URL: http://neea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0