Men kommentera då!



Men seriöst, hur svårt kan det vara att lämna en bloggkommentar?!
Ja, alltså inte ni, en handfull härliga mänskor som lämnar kommentarer då och då, utan ni andra hundratals besökare på min blogg som är helt knäpptysta.

Kostar det så mycket att skriva en rad när ni kikar in? Jag har aldrig fattat det där.
Jag har inget behov av att få massa kommentarer på mina blogginlägg men ibland är det väldigt tyst tycker jag, med tanke på hur många som är inne och kikar...

Så please, berätta hur ni tänker, om varför ni inte kommenterar eller varför ni är innne och kikar...
Jag blir nyfiken. Vilka är ni?
När jag tittar in hos en blogg så lämnar jag alltid en kommentar för att visa att jag varit där och lämna min uppskattning på tiden och energin nån lagt ned. Jag hittar alltid nånting jag gillar och kommenterar det.

Jag börjar faktiskt lessna. Snart stänger jag ner här och börjar med nåt annat.

Jag upptäckte just att bloggen firade 2-års jubileum för en månad sedan och jag hade inte ens märkt det.
Vad jag försöker säga är att med tanke på hur mycket jag lägger ned på bloggen tycker jag att jag får alldeles för lite tillbaka för att orka fortsätta med den. Det har har gått 2 år nu och bloggen rönar inga stora framgångar eller besökssifror, men det går förvisso sakta sakta framåt, eller 2 steg framåt, ett steg bakåt hela tiden.

Så, vad är det för fel? 
Jag har fått 2 vädjanden att ändra bloggdesignen ?! Kan det vara nåt?
Men förutom det, vad vill Ni se mer av? Hur ska jag få er att kommentera mera?

Jag tror att jag måste börja med att hitta rätt målgrupp. Bloggen är rätt spretig eftersom jag har så många intressen. Det hade varit lättare om jag bantat ned den till bara bilar, eller rock n roll, eller rosa saker. 
Men det vill jag inte, jag vill ha en blogg som har nästan allt i ett.

Eller så startar jag systerbloggar som bara koncetrerar sig på vissa ämnen.

 
Jag har inga förväntningar på att få mer kommentarer efter detta inlägget, snarare tvärtom. Däremot så ville jag få utlopp för min irritation och tankar...


Kommentarer
Postat av: Jag lovar att kommentera mera :3

OhNO, sluta inte :O jag älskar din blogg, och det skulle vara så tråkigt utan den ;__; den är ju verkligen one-in-a-million bland alla 16 åringa gurls... Det är skönt med nån icke-16årning med bra smak 8D



(lägg.inte.ner..snälla?...fast det får ju inte vara tråkigt eller pressande för dig heller, hmm)

2010-11-27 @ 19:29:24
Postat av: hanna

hellu, jag kikar in på din blogg nån gång ibland. Diggar din stil. Att jag inte kommenterar!?

Vet faktist inte, inget jag gör så där. Synd att du känner så. Jag bloggar för min egen skull, ska nog inte ta som självklarthet att alla gör det.

Visst gillar jag att andra tar del av det jag skriver annars hade jag inte publicerat det på nätet iguess. Nu vet du iaf att jag är här ibland blablabla :P

2010-11-27 @ 21:49:49
URL: http://haninsch.blogg.se/
Postat av: Ida

Nu lämnar jag en kommentar :) Hur har din vecka varit? :)

2010-11-27 @ 22:43:25
URL: http://ipeterson.blogg.se/
Postat av: Maja

Jag kikar mest bara in och läser. Jag läser bloggar ungefär som tidningar, och där lämnar jag inte heller kommentarer...

Menar inget illa, känner bara att jag inte har något att säga :)



Sluta inte blogga, man blir alltid så glad när man läser din blogg!



Jag kommer nog fortsätta vara en anonym läsare, men nu har jag sagt varför iaf :)

Ha det bra, and keep up the good work!

2010-11-27 @ 23:20:08
Postat av: UNIQUE REBEL svarar

Svar till första kommentaren: Tack så hemskt mycket! :D Och tack för dina tidigare kommentarer, du är ju en av de som kommenterar då och då, och jag blir lika glad varje gång!



Och jag blev verkligen jättejätteglad för den här bloggkommentaren, det värmer verkligen, och jag behövde det!!! Nu känns det som jag fått ny bloggenergi för ett tag framöver!!! :D:D:D



Och du behöver inte heller känna någon press att kommentera om du inte känner för det!



2010-11-28 @ 11:19:20
URL: http://uniquerebelism.blogg.se/
Postat av: UNIQUE REBEL svarar

Sv till Hanna: Men hallu! Va kul att få ett ansikte eller en blogg eller en röst eller vad man ska kalla det på ännu en läsare! :)

Kul att du diggar min stil och brukar kika in på bloggen! :D Ska kika runt på din blogg oxå!



Jo, du har helt rätt man ska blogga för sig själv och det är det som har fått mig att fortsätta såhär länge. Men man behöver också respons, eller jag behöver det iaf ibland. Och det är kul att ha en dialog med sina läsare, som nu till exempel. :):):)



Och sen utgår man utgår ifrån sig själv oftast, och eftersom jag kommenterar andras bloggar när jag är inne och kikar, förutsätter jag detsamma tillbaks... Men alla är ju olika. Det ska inte vara nån press heller att man måste kommentera om man inte känner för det. :)



Välkommen tillbaka och tack för kommentaren! :D

2010-11-28 @ 11:30:43
URL: http://uniquerebelism.blogg.se/
Postat av: UNIQUE REBEL svarar

Svar till Maja: Hej! Va kul att du lämnar en kommentar! Och va roligt att du brukar kika in och blir glad! :D

Jag förstår, du tänker så om bloggar, som tidningar... Intressant! Då förstår jag lite bättre hur man kan se det från en annan synvinkel. :)

Du är varmt välkommen tillbaka utan att kommentera! ;D hihi

2010-11-28 @ 11:38:48
URL: http://uniquerebelism.blogg.se/
Postat av: ANna

Man kan inte ställa krav på sina läsare såhär,jag har bloggat i sex år och får sällan kommentarer trots att jag har 1000 besökare/dag. Jag bloggar för min egen skull och självklart är det kul med kommentarer men det är inget du kan kräva, faktiskt.

Hur många besökare har du förresten?

2010-11-28 @ 11:46:25
Postat av: UNIQUE REBEL svarar

Svar till Anna: Hej! Om du läst ordentligt så kräver jag inga bloggkommentarer! Däremot frågar jag varför besökare inte kommenterar, vilka mina besökare är och hur de tänker, och uppmuntrar dem som är tysta att kommenterar mera.

Jag har 130 besökare per dag för tillfället så jämfört med dig ligger jag i lä.

Men som jag svarade till en annan kommentar ovanför så tycker jag att det är roligt att få respons ibland, lära känna mina läsare, och ha en dialog som nu.

Varför lämnar du inte en länk till din blogg föressten, hade varit kul att kika på! :)

Intressant att höra din syn på saken! Tack för kommentaren! :D

2010-11-28 @ 11:57:37
URL: http://uniquerebelism.blogg.se/
Postat av: Minnah

Hej, Jag tycker att det är lite för mycket t-shirtar från 80-tees. Visst kan dom vara **** coola men ungefär varanat inlägg handlar om t-shirtar som kommer därifrån! Bara ett tips.



Älskar din blogg tittar på den varge gång jag är inne på datorn!

/Minnah

2010-11-28 @ 13:00:46
Postat av: UNIQUE REBEL svarar

Svar till Minnah: Hahaha, ja det kan jag förstå att man kan tycka! ;D Jag älskar ju t-shirts med tryck framför mycket annat och 80stees är de som har mest och billigast av dem! Kan nog bli svårt att sluta med, men jag ska tänka på att blanda upp det mer! Är det nåt annat du vill se mer av istället? :)



Jättekul att höra, gud va glag jag blir! :D:D:D

Tack för kommentaren och varmt välkommen tebax!

2010-11-28 @ 13:12:52
URL: http://uniquerebelism.blogg.se/
Postat av: z

halloj, lägg inte ner din blogg. har fått en massa bra tips av dig och har köpt grejer från sidor som du länkat till. kommenterar inte eftersom du mest tipsar om saker, inte startar någon debatt eller tar upp ämnen att diskutera.



:)

2010-11-28 @ 14:49:55
Postat av: Minnah

Du kan tippsa om olika klädäffärer både irl och på nätet! Kanske mera tips på ascessoarer (stavas de så!?)Och så!



/Minnah

2010-11-28 @ 17:11:22
Postat av: nr 1

haha, ojdå, jag håller nog inte reda på vart jag kommenterar så bra, menmen, kul att du blir glad :)

2010-11-28 @ 17:58:21
Postat av: MT

Tycker inte du ska lägga ner din blogg, den kan vara väldigt underhållande ;).

Jag håller med tidigare kommentarer att det kan bli lite mycket t-shits, men sluta inte att tipsa om dem kanske lite mindre bara.

Tycker bäst om att läsa inlägg om dig och vad du har för dig och gillar dina provrums inlägg, många roliga tips där.

Ett bra sätt att få lite kommentarer är ju att skapa lite diskussion om lite olika saker.....bud in läsaren...

Kram Kram

2010-11-29 @ 08:24:37
Postat av: UNIQUE REBEL svarar

Svar till z: Hej! Jättekul att höra att du har uppskattat mina tips! :D:D:D Även fast jag inte har så många debattinlägg (det finns faktiskt några såna, med mest feministisk karaktär, där jag bjudit in till diskussion, men det var nog längesen nu...) så är det kul att t.ex. få en sån kommentar som du lämnade nu! :D (ska göra fler debattinlägg framöver oxå). Men jag bjuder dock ofta in läsaren och frågar vad de tycker om det jag bloggar om.. men får sällan svar ?!



Blir nyfiken, vad är det för sidor och vad har du köpt? Är det nåt särskilt du vill att jag ska tipsa mer om? Tack för kommentaren!!! :3



2010-11-29 @ 10:24:45
URL: http://uniquerebelism.blogg.se/
Postat av: UNIQUE REBEL svarar

Svar till Minnah! Hej igen! Ok, det ska jag tänka på! :D (jo jag tror att det stavas så!:D)

Jag bor ju inte i en storstad så det finns ett begränsat utbud av butiker och jag är ju en H&M-tjej så det blir ju mycket därifrån oxå. :P

Men på internet har man ju mer att välja mellan. :)

Dock är ju bloggen inriktad på kitsch, rock n roll, retro, ... ect. så det blir ju mestadels det utbudet här! 8) Men det har du nog förstått annars skulle du väl inte titta in just här?! :)



Tack igen för kommentar och tips! :D

2010-11-29 @ 10:31:14
URL: http://uniquerebelism.blogg.se/
Postat av: UNIQUE REBEL svarar

Svar till nr 1: Hej igen! Haha! Ja det är klart man blir glad! :D Ha en härlig dag! :3

2010-11-29 @ 10:33:34
URL: http://uniquerebelism.blogg.se/
Postat av: UNIQUE REBEL svarar

Svar till MT:

Hej! :) Kul att du kommenterar! :D Jo, jag ska försöka buda in till diskussion mera, dock har jag gjort det tidigare några gånger utan resultat... ?! Och jag frågar som sagt ofta läsaren vad den tycker om det jag bloggar om utan svar?!

Men det gick ju bra med det här inlägget! Så här många kommentarer på ett och samma inlägg har jag inte haft om jag inte hamnat på Blogg.se's första sida det vill säga. Men viktigare än det, är att jag har haft mer kontakt med mina läsare än nånsin! :D Det är det här jag menar!!!



Kul att du gillar mina provrumsinlägg och vad jag för mig! :D Har så mycket av sånt (fotar ju allt hela dagarna..!)att jag hinner inte lägga upp allt, hehe, släpar efter alldeles förskräckligt. :P



Du får gärna kommentera de inläggen du gillar och vad det är du gillar med dem framöver! :):):) roligt att veta! Fast ingen press förstås, hehe! ;)



Tack för kommentaren och välkommen tillbaka

2010-11-29 @ 10:47:04
URL: http://uniquerebelism.blogg.se/
Postat av: z

ja, kan tänka på att kommentera mer eftersom jag har din blogg bland mina bokmärken, skulle vara tråkigt om du la ner. :)



jag är en nostalgitorsk och har bla köpt den svarta my little pony-tröjan i pojkvänsmodell som du tipsade om! Är jättenöjd med den, älskar mlp. Har fler som jag tittar på, men inte råd att köpa nu innan jul.



Gillar retrostilen som du har. :)

2010-11-29 @ 13:35:50
Postat av: Minnah

Det skulle vara kul om du fixade en ny design också! En som gör att man blir lite mera "sugen" på att börja läsa din blogg! Om du inte är så bra på att göra designer så kan man ju alltid fråga nån som gör bloggdesigner!!!

2010-11-29 @ 19:26:40
Postat av: UNIQUE REBEL svarar

svar till Z:

Kul att du också gillar retro och nostalgi!! =D=D



Och jättekul att du köpte MLP tröjjan, och just den också! Det är en av de snyggaste tröjjor jag sett och jag MÅSTE också beställa den! Köpte du din vanliga storlek eller? Beställde du från den sidan jag tipsade om? gick bra?



Kul att höra att du inte vill att jag lägger ned och har bloggen bokmärkad! :D Det gör mig glad! Jag kommer nog inte lägga ned, inte just nu iaf, har fått en massa respons genom det här inlägget så nu känns bloggbatterierna lite mer laddade än innan! :D



Men det är jättekul om du kommenterar nån gång ibland om du känner för det! Det hjälper ju mig oxå att veta vad som uppskattas och inte. =)



2010-11-29 @ 21:45:49
URL: http://uniquerebelism.blogg.se/
Postat av: UNIQUE REBEL svarar

Sv. till Minnah:

Hihi, ja absolut! =) Är det du som frågat om bloggdesignen innan genom Bloggsvar?



Det är ju svårt med bloggdesignen, för även om jag ändrade den, så är det inte säkert att du skulla gilla den, jag menar särskilt om du inte gillar den jag har nu, så är oddsen ganska stora för det...



Hur skulle du vilja att min bloggdesign såg ut på ett ungefär?? :)



Jag har en plan på en ny större och bredare design som innehåller massa olika retrogrejjer och i lite andra färger... Jag tänkte prova göra den själv först, och funkar inte det ska jag kontakta nån annan. :)

2010-11-29 @ 21:53:17
URL: http://uniquerebelism.blogg.se/
Postat av: z

jag minns inte exakt vilken sida det var, men det var någon av dom länkarna som du la upp! Tror jag betalade lite mindre än 300 kr och det funkade skitbra! Den är underbar, köp den!



Jag har storlek small/36 egentligen, men köpte den i large för att jag ville ha den oversize.. och tycker storleken blev perfekt, hasar ner för axeln precis tillräckligt mycket. :)))

2010-11-29 @ 22:28:21
Postat av: UNIQUE REBEL svarar

Svar till Z: Jättekul att du är nöjd med den! :D



Jag är ju storlek Large vanligtvis och vill nog inte ha den särskilt baggy, fast jag hatar när tröjjor är för korta.. hur är modellen på så vis, lång/kort?

Hittade inlägget föressten: http://uniquerebelism.blogg.se/2010/july/ponies-forever.html

2010-11-30 @ 10:44:32
URL: http://uniquerebelism.blogg.se/
Postat av: Minnah

Färgglad och retro! på sidorna har ju vissa bloggar färg elr ngt mönster o i mitten är det oftast vitt. Så skulle ja vilja ha de, om ja fick bestämma! Men i stället kan du göra ngt kollage med sådant du gillar! Han ngn cool och 'stor' header, alltså me stor menar ja att den ska licksom rymma hela data skärmen överst elr hur man nu ska förklara!



Nej de va inte ja som skrev de där i frågerutan! Jag skulle skrivit de men så såg ja att de redan var två som hade skrivit precis samma fråga som ja skulle skriva!!!!



/Minnah



2010-11-30 @ 13:26:30
Postat av: UNIQUE REBEL svarar

Svar till Minnah! Ah, ok men då vet jag att det finns fler som efterfrågar det iaf. :)



Det låter som en bra header som du beskriver! :)

Har du nåt exempel på en bloggdesign som du gillar?

2010-12-02 @ 13:52:59
URL: http://uniquerebelism.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0