90's Autumn in London

90´s AUTUMN IN LONDONFashion Trends & Styles - Polyvore

90´s AUTUMN IN LONDON


Som jag nämnt tidigare så var jag en sväng i London och provade mina vingar hösten 1998! Eftereffekten av detta är att jag varje höst får en otroligt stark längtan och sug efter att åka tillbaka dit! Men istället för att åka dit så har jag gjort ett sammanfattande kollage av min tid där... :) Nu är hösten snart över, så det är dags att publicera det. Och hoppas att jag kommer iväg till London någon höst i en inte alltför avlägsen framtid....


Jag i London, 98', som 19-åring.

Summering av London:
 
Jag...
* åkte dit ensam med en 4 dagars biljett och planen var att under den tiden hitta jobb annars åka hem igen, jag fick slutligen jobb på världens största modehus Topshop på Oxford Street med att sälja smycken, men jag trivdes inte så jag tog jobb som servitris och bartender i Docklands-området.
* jobbade samtidigt som frukostvärdinna på ett av vandrarhemmen och fick därför bo där gratis.
* upptäckte min kärlek för Ziggy Stardust.
* såg Velvet Goldmine på bio och blev väldigt inspirerad.
* åkte dit med artificiellt knallrött hår som jag dagligen formade med glittergelé (som jag försöker få tag på igen) men färgade håret svart och klippte kort lugg inspirerad av PJ Harvey's frisyr.
* hade fyra olika jobb och bodde på fyra olika vandrarhem.
* delade rum med 10 spanjorer ett tag.
* jag och mina vänner drack alldeles för mycket vin (mest för att man kunde köpa alkohol i vanliga mataffärer...) och rökte inhemska cigaretter i exotiska förpackningar.
* råkade bumpa in i Brett Anderson, sångaren i Suede, i mataffären.
* när jag kom hem hade jag en konstutställning med bland annat svartvita foton från-, och tavlor inspirerade av London, samt en tidningsartikel i lokala dagstidningen; en helsida om att överleva i London.

Efterklokhet: Vill man ha lite mer trygghet, än jag hade, för en mer lyckad utgång när man drar till London kan det vara bra att ha samlat ihop pengar och skaffat en bostad där innan, och eventuellt jobb (även om det är lätt att hitta jobb där), och ha en eller flera vänner med sig när man åker dit.


Är det någon som planerar att bo i London, och har funderingar, så är det bara att fråga!


View All - Dresses - Clothing - Topshop USA, 40 GBP
291 from Venice Zipper Hoodie Music Grey, 219 EUR
Dolce & gabbana jackets GREY, 828 GBP
Lips in Brighton Rock, $16
Urban Decay Air Guitar Heavy Metal Glitter Eyeliner: Amazon.co.uk:..., 12 GBP
Deluxe Tooled Cellar Book, $270
Saloon Burlesque Ladies Satin Corset Lace Up Skirt | Now Discount..., $46
Red Glitter Lips Hair Slide, $44
Eyeshadow Duo in Smoulder, $12
Disney's Alice In Wonderland M Is For Mad T-Shirt - Hot Topic
Red Wine D. O. Jumilla (Spain) Seleccion 12 Manufacturer exporting...
With a bottle of red wine
David Bowie
circus em -
With a bottle of red wine
Photos from Velvet Goldmine
Velvet Goldmine (1998)
Red Wine for Cooking: Ingredients : bonappetit.com
red vines
imageGx
PJ Harvey pictures – Discover music, videos, concerts, stats, &...
Gothic Dandy Elf Prince Chip Tips Long Wig*Wine Red
Especial décadas da Moda – David Bowie
Photos from Velvet Goldmine
Divine-Darkness online webshop for...
red-wine.
autumn leaf
miss selfridge logo
quotes - when under either by pj harvey
Topshop: the next big thing on edopter.com
Ceri's Black & White Starbucks USEE


(Jag råkade radera själva kollaget på Polyvore, så länken dit funkar ej. Däremot funkar lyckligtvis fortfarande länkarna ovanför.)



Kommentarer
Postat av: Stina

Coolt att du bott i London! Jag har alltid varit för feg/hemmakär så jag har inte åkt iväg nånstans... Men till London hoppas jag att jag och min kille kan lyckas åka om inte alltför lång tid. Inom ett år iaf :P

2010-11-09 @ 13:41:10
URL: http://obsessivecuteness.blogg.se/
Postat av: UNIQUE REBEL

Kul och spännande Londonreferat. Duktigt jobbat i London..

/RBC

2010-11-10 @ 10:38:35
URL: http://uniquerebelism.blogg.se/
Postat av: ellinor

min hund är döpt efter Ziggy Stardust/David Bowie! :D

2010-11-13 @ 04:57:01
URL: http://hittaclownfisken.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0