Veckans Stil: Ramones bikerjackor och slitna tennisskor inspirerar

Min Veckans Stil-artikel i dagens Arbetarbladet. Jag har äntligen lyckats få till en Veckans Stil med min min granne Lenny som har både bra musiksmak och cool stil.



KNUTTE. Lenny drömmer om ett par riktiga boots, tills dess får det bli sneakers. Foto: Emily Brandon-Cox.


Lennart ”Lenny” Bengtssons kärlek för Harley Davidson motorcyklar och rockmusik skiner igenom hans stil. Men han bryter av den tuffa bikerstilen med ett par kritvita Adidassneakers.


Vad har du på dig?

– Skorna är från Inter Sport. Jeansen är från Dressman. Plånbok med tillhörande kedja är från Petter & Lottas, armbandet likaså. T-shirten är från Mc-butiken/handelsboden. Glasögonen har jag fått från en tjej, inköpta på en mack.

Vad har du för stil?

– Knuttestil.

Stilförebilder?

– Bruce Springsteen, han går alltid klädd i jeans, t-shirt, skinnjacka och boots. Men min största inspiration är Ramones, bikerjacka och slitna tennisskor.

Vad tycker du om Gävle som modestad?

– Jag vet faktiskt inte, jag bryr mig inte om mode. Jag är ju själv från Sandviken så jag tycker att det är lite stelt jämförelsevis.

Favoritaffär i Gävle?

– Min favoritaffär var Petter & Lottas men den finns inte kvar längre. Annars Mc-butiken/Handelsboden .

Någon butik du vill ta hit?

– Ja, enbart en Harley Davidson-butik.

Favoritplagg?

– Jag har alltid drömt om att ha boots men de är så dyra. Adidasskorna är bra för de kan man tvätta också.




Emily Brandon-Cox



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0