”Jag kanske ser nåt från internet och utgår ifrån det”

Här min Veckans Outfit-artikel från dagens Arbetarbladet!



Hanna Eriksson inspireras av 70- och 80-talets punk och rock. Foto: Emily Brandon-Cox.


Hanna Eriksson gillar kontraster, som en blandning utav punk och rock, Lady Gaga och haute couture.

Vad har du på dig?    

– Skorna är från Swede Metal, Jacka från H&M, jeansen från Gina Tricot, halsband från Shock Store, väska från Lionsdale, ringar från Gina Tricot, Lindex och Glitter.

Vad har du för stil?

– Jag tror det kallas för Skinnette, den kvinnliga motsvarigheten till Skinheads, fast inte nazist-skinheads, utan punkstilen från England.

Stilinspiration?

– Jag kanske ser nåt på internet, nån gammal bild från 70-talets punkscen eller musikscenen i överhuvudtaget från 80-talet och utgår ifrån den.

Favoritbutik i stan?

– H&M. Där kan man hitta allt. Sy om, fixa till, lägga till en accessoar- så att det blir coolare än vad det är egentligen, och lite mer sig själv och eget.

Butik du vill ta hit?

– Shock Store.

Favoritfärg?

– Kontraster: svart och rosa och sånt där.

Vad tycker du om Gävle som modestad?

– Det är inte så jäkla spännande.


Emily Brandon-Cox


Kommentarer
Postat av: cloe

hej! såg att du va med i nellys tävling :) vilken snygg klänning! röstade en 5a :)

lust att rösta tillbaka? :)



http://nelly.com/se/designyourdress/?obj=qk3WE7v96ciEL449WFyQg2snQHBRuvPaWFwY0fV5847HuyDG43UX#Gallery



kram

2011-07-05 @ 12:09:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0