Veckans Stil: Estetkompisar

Det här är min Veckans Stil-artikel (som det numera heter) i dagens Arbetarbladet. Kan inte länka för den ligger inte uppe på deras Nöje-sida som den brukar. Artikeln var oxå ganska omgjord i tidningen, men ungefär såhär var originalet.


Madeléne har på sig en I LOVE NY T-shirt och skor köpta i New York, shorts från B Young, tights från Lindex, jackan är begagnad. Linnea har på sig basker och skor från Erikshjälpen, tröja från Bik Bok, shorts och strumpbyxor från Lindex, väska från en second handbutik  i Sandviken. Foto: Emily Brandon-Cox.

De var kompisar på dagis. Många år senare återfann Madeléne Zackrisson och Linnea Thorslund  varandra på Vasaskolans Bild & Form där de nu går andra året.


Vad har ni för stil?

L: - 
Artistisk stil. Sticka ut litegrann, men inte för mycket. Lite indie- och retroinspirerat.

M:-Jag tar på mig det jag tycker om.  Jag har ingen speciell stil. Det jag känner mig bekväm i.

Stilförebilder?

L: - Jag läser bloggarna "Nio Till Fem" och "Elsa Billgren". Jag gillar också Zooey Deschanel’s stil, hon som är med i filmen "500 Days Of Summer".

Favoritbutiker i stan?

M: - H&M, Erikshjälpen, Bik Bok, Myrornas.

L: -
Indiska och Myrornas.

Någon butik som ni vill ha hit?

L: - Beyond Retro och Monki.

M: - Forever 21.

Gävle som modestad?

L: - Om man tänker på människorna så finns det många med snygg stil som man kan bli inspirerad av, särskilt på Vasaskolan, där har många sin egen stil. Så det är en bra modestad.

Favoritfärg?

L: - Rött, och dom flesta färger.

M: - Grönt och senapsgult.

Respons på stil?

L: - Ibland får jag höra:”Vilken fin klänning”. Min mamma tycker att vissa saker jag har på mig är ganska konstiga, som till exempel skorna jag har på mig.


Emily Brandon-Cox


 


Kommentarer
Postat av: Josefin på Beyond Retro

Vad fina ni är!! Jag är gammal Gävlebo och bild & formare också! Jobbar på Beyond Retro nu så jag ska se vad jag kan göra för att ta oss till Gävle ;-) Kram på er!

2011-07-13 @ 12:34:07
URL: http://blog.beyondretro.com/swedish

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0