Veckans Stil

Min Veckans Stil-artikel i dagens Arbetarbladet:




Gärna danskt. Gina Emanuelsson gillar kläder med bra kvalité, danska klädmärken som Inwear, Depart 2 och Vila. Foto: Emily Brandon-Cox.



Paljettfjärilen glittrar på ryggen där hon vandrar genom Hemlingby iförd leopardmönstrat kjolstyg och med en rosa mp3-spelare och matchande tånaglar. En svartvit katt stryker förbi i den nästintill lantliga idyllen. Gina Emanuelsson kommer ursprungligen från Ryssland men har varit bosatt i Gävle i åtta år där hon läser personal- och arbetslivsprogrammet på Högskolan. Hon gillar danska klädmärken och att fynda kvalitetskläder.

Vad har du på dig?


– Koftan är från Inwear från Åhléns i Stockholm. Kjolen och toppen är från Åhléns i Karlstad. Skorna är från Bianco i Uppsala. Väskan är från Riga.


Vad har du för stil?


– Avslappnad. Jag tänker inte så noga på det utan tar det som passar mig bäst. Men jag försöker hålla mig till danska klädmärken till exempel Inwear, Depart 2 och Vila.


Varför gillar du danska klädmärken?


– Jag gillar deras stil och kläderna passar mig som är lång. De är lite annorlunda och med finare kvalité, men så kostar det lite mer också.


Favoritbutik i Gävle?


– MQ.


Butik som du vill ta hit?


– Jag önskar att det skulle vara samma utbud på Åhléns som de har i Stockholm eller i Uppsala.


Vad tycker du om Gävle som modestad?


– Jag tycker inte så mycket egentligen. Det finns ju allt man behöver men det finns bara få butiker som har det där lilla extra. Jag åker ibland till Stockholm och köper bra kläder på rea.



Emily Brandon-Cox


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0