Matilda- höstvision & sagoväsen

Veckan Stil-grej.


Matilda inspireras av 70-talet och Beatles färgglada Sg Pepper uniformsjackor. Foto: Emily Brandon-Cox.



Moa Lindqvist, 20 år, är en sagolik höstvision bland knallgula höstlöv med jordgubbsblont hår och en outfit i jordtoner. Just nu är hon arbetssökande: - Som så många andra, säger hon, och vill helst syssla med något inom foto.

Vilket fint hår! Hur fick du till den nyansen?

– Jag gick till hårfrisersalongen inne vid ICA Maxi i Hemlingby och sa att jag ville ha Strawberry-blont hår. De tipsade mig om att först platinablondera det och sedan använda ett rödfärgat balsam som jag köpte där. Och så blev det såhär.

Vad har du på dig?

– Väska och tröja från Primark i London. Skorna minns jag inte varifrån de kommer. Hoodie från H&M. Manchesterbyxor från H&M i London.

Hur skulle du beskriva din stil?

– Det var det här som låg på golvet i morse. Ganska alldagligt. Jag vet inte riktigt faktiskt, vad tycker du? Skönt, avslappnat, bekvämt, lite speciellt.

Vad inspirerar dig till din klädstil?

– 70-talet. Funkystilen med bootcuts, utsvängda byxor, smala skärp och en skjorta.

Har du någon stilförebild?

– The Beatles hade världens häftigast stil under deras Sgt Pepper-period på 70-talet i de där färgglada uniformsjackorna med massa attiraljer på.

Har du någon favoritbutik i Gävle?

– H&M.

Finns det någon butik du vill ta hit?

– Monki och American Apparel. Och Primark i London, second hand utan gamla plagg.

Vad tycker du om Gävle som modestad?

– Bättre än de flesta städer jag har varit i faktiskt. Jag trodde inte att Gävle var en sådan bra modestad förut men efter att ha varit i Berlin och London har jag ändrat mig. Där var det mest enfärgad tröja och jeans. Här försöker man åtminstone klä upp sig litegrann. Svenskar i allmänhet klär sig ganska bra.

Finns det någon aktuell trend som du gillar?

– Pälsmössor är snyggt. Det var så längesen det var modernt så det är kul att det kommit tillbaka.


Emily Brandon-Cox


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0