Poncho, bandt-shirts, kängor & den perfekta konsertoutfiten

Veckans Stil-grej i AB.


Nina har på sig poncho från VILA, klänning och tygväska från Carlings, tights från H&M och Dr Martens från nätet.

Nina Lindström kommer ursprungligen från Söderhamn men har bott i Gävle i två år och jobbar på Handelsanställdas Förbund. Största intresset är att lyssna på musik, gå på konserter och åka på festivaler.

Går det här med ditt musikintresse igen i din klädstil?

– Ja, det gör det väl. Lite bandtröjor har man väl från olika konserter.

Någon band-t-shirtfavorit?

– Ja, en Black Label Society t-shirt som jag älskar.

Bästa konsertoutfiten?

– Jeans, Converse och t-shirt. Det är nog det bästa för då kan man härja fritt. Lagom loose och avslappnat.

Hur skulle du beskriva din stil?

– Lite rock, lite bohemiskt, lite avslappnat. Blandar hejvilt. Känner inte att jag har nåt fack jag passar in i.

Har du någon favoritbutik i Gävle?

– Jag handlar oftast på Carlings och H&M. Dom har en schysst blandning och lite rockigare stil. Och Blå, jeans och sånt brukar jag köpa där. Schyssta märken.

Finns det någon butik du skulle vilja ta hit?

– Ja, det gör det faktiskt. Monki brukar jag alltid handla på när jag är i Stockholm. Dom har roliga grejer.

Har du nån stilförebild?

– Tror faktiskt inte att jag har det. Önskar att jag kunde säga det men jag tar på mig lite det jag känner för. Och ibland ser man folk på stan som man snappar upp nåt från.

Vad tycker du om Gävle som modestad?

– Jo, men jag tycker väl ändå att folk ändå är rätt schysst klädda. Jag tänker på mitt umgänge och dom har väl schysst koll men i överlag är väl folk här lite trökiga. Det vore kul om folk stack ut mer med lite vågade mixar. Det flesta kör väl lite mer sejfat och det gör väl jag med. Men det finns inte heller så stort utbud att välja mellan utan det blir de affärer som finns. Men ibland handlar jag på internet, typ Tradera, Nelly och Bubbleroom.

Någon aktuell trend som du gillar?

– Mycket stickat. Det tycker jag om. Man känner sig mysig. Jag gillar de här gubbkoftorna med armbågsskydd.

Favoritplagg?

– Mina beloved kängor. Dom älskar jag ihjäl.


Emily Brandon-Cox



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0