Veckans Outfit: 'Lite rockig, eklektisk, bohemisk men ändå chic'.

Min Veckans Outfit-artikel i dagens Arbetarbladet.




Stilsäker. Rosa Cruz ser fram emot 'kraschade prints där man använder olika mönster som kolliderar' i höst. Foto: Emily Brandon-Cox.


Stilsäkra Rosa Cruz kommer gående på söder med bland annat ett garnnystan och stickning som accessoar. Hon går på Polhemskolans Textilprogram och de har i uppgift att sticka prover. Det är något av en dröm för henne att bli upptäckt på gatan och få medverka som streetoutfit. En annan dröm är att bli modedesigner såklart.


Vad har du på dig?

Converseskorna är från Intersport. Kappan är gammal från Cellbes. Skjorta från H&M. Byxor, halsband och ring från Bik Bok. Brillor från JC. Väst från Monki.

Vad har du för stil?

Lite rockig, eklektisk, bohemisk men ändå chic.

Stilförebilder?

Alexa Chung, Mary Kate Olsen. Typ designers, allihopa! Artistiska, kreativa som är sådär weirdos.

Favoritdesigners?

New Tork-baserade Proenza Schouler och Alexander Wang, och många fler.

Favoritbutik i Gävle?

H&M, där kan man ändå hitta det mesta.

Butik du skulle vilja ta hit?

Topshop som är min favoritbutik. Annars Urban Outfitters och Monki.

Vad tycker du om Gävle som modestad?

Jag tycker att folk har ganska snygg stil men liksom grupperade stilar. Det kanske inte blir så individuellt mode men ganska cool boho Monki stil. Lite sådär oversizat 90-tal.

Favorittrend just nu?

Jag följer inte alla trender, men favorittrender är ganska mycket paljetter, kabelstickade tröjor där skjortkragen sticker ut. Och den maskulina trenden av Dolce Gabbana, allmänt androgynt och blanda det med det feminina.

Följer du några modebloggar?

Ja, Knight Cat, Studded Hearts och Because I’m Addicted. Jag tycker om att kolla på fina bilder och inspireras.

Hur tänkte du med de röda läpparna?

Jag snappade upp det från en tidning 2010 och sen dess har det blivit en del av min look.

Mode du ser fram emot i höst?

Kraschade prints där man använder olika mönster som kolliderar men det blir jävligt snyggt.


Emily Brandon-Cox




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0