Bohemian Modern



Min Veckans Stil-artikel i dagens Arbetarbladet! Jag upptäckte Anna på grund av  den tjusiga leopardpälsen och väskan- som jag tidigare bloggat om. Vi körde intervjun bakom butikskulisserna på Indiska på hennes kontor medan hon lunchade.



Bohemian modern. Anna Höglund inspireras av både kläder och inredning. Fotograf: Emily Brandon-Cox.

Anna Höglund, 35, jobbar som butikschef på Indiska och har precis kommit tillbaka från sin mammaledighet. Nu är hon på snabblunch på stan med en tomatsoppa från Naked Juice Bar i handen.

Vad har du på dig?

– Leopardpälsen är från MQ. Skor Vagabond. Tights, tröja, tunikaklänning och smycken från Indiska. Skinnmockaväska från Gina Tricot.

Hur skulle du beskriva din stil?

– Bohemian modern. Bekväm stil.

Finns det något som inspirerar dig i din stil?

– Jag inspireras av modemagasin och inredningsmagasin för mode är både kläder och inredning. Bohemian chic är den stilen jag inspireras mest av.

Har du någon stilförebild?

– Nicole Ritchie har en mysig stil. Likaså systrarna Olsen.

Vad tycker du om Gävle som modestad?

– Bra! Det känns ju att det är en liten modestad. Folk har bra koll, medvetenhet och bra stil. De flesta butiker finns ju här. Det finns ju mysiga butiker som Fico och Blå med spännande märken och svenska designers. Vill man ändå ha mer speciella butiker och märken så har vi ju nära till Stockholm.

Har du någon favoritbutik i stan?

– Indiska såklart! Jag har ju turen att få jobba med både kläder och inredning i samma företag vilket är det jag brinner för.

Finns det några butiker du saknar här?

– Monki, Bianco, Topshop och Zara.

Vad är det för kommande trender som gäller hos Indiska?

– Ja för vår och sommar 2012 så är trenderna kornblått, romantiskt men gulligt kaxigt med mycket attityd, blomstrande, pasteller och mönstermix. För tillfället har vi också en kampanj i butiken där vi belyser de olika teknikerna bakom det typiskt indiska hantverket när det gäller allt från handmålat porslin till broderier.

Finns det någon aktuell trend du personligen gillar?

– Det bohemiska, till exempel utsvängda byxor, lite 70-tal.


Emily Brandon-Cox






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0