VECKANS STIL. Blandad Medvetenhet.

Här är mitt Veckans Stil-reportage från dagens Arbetarbladet! Kul med en lite färgglad och annorlunda klädd kille! Vilket sammanträffande att både förra och denna veckas stil gillar att shoppa i Manchester! Och förra veckans träffade jag utanför Migationsverket, och denna veckas stil jobbar där!


Daniel Gustafsson försöker hålla lite modekoll men gillar att blanda upp det och testa nytt. Fotograf: Emily Brandon-Cox.


Daniel Gustafsson, 34, kommer ut från Mocca Espresso Lounge på söder och har en härligt egenblandad, bohemisk stil med plagg från olika delar av världen.
Annars bor han i Uppsala men pendlar varje dag till Gävle och sitt jobb på Migrationsverket.


Var har du fått tag på dina kläder?

– Byxorna tror jag att jag har köpt på Tjallamalla i Stockholm och repbältet kom med brallorna. Sjalen är definitivt därifrån. Mössan är från second hand i Stockholm. Skorna är ett semesterinköp från USA. Jackan är gammal, kanske second hand också. Militärtröjan är egensnodd från min tid i militärtjänsten för många år sedan, funkar bra och är sjukt varm.

Hur skulle du beskriva din stil?

– Blandad medvetenhet. Jag försöker hålla lite koll men blandar upp det med. Det gäller att testa nytt.

Vad tycker du om Gävle som modestad?

– Jag bor ju i Uppsala så jag har egentligen ingen koll på Gävle alls. Uppsala har i och för sig inte heller någon superkoll utan det blir att man åker till Stockholm eftersom det är så nära om man ska shoppa. Där finns de mer obskyra butikerna som konkurreras ut av de stora kedjorna i Uppsala.

Har du någon favorit­modestad?

– Jag handlar gärna i Manchester. Det är en dold skatt när det gäller shopping. Jag brukar åka dit för fotbollen och shoppingen är överraskande bra.

Har du någon favoritbutik?

– Tjallamalla är den roligaste butiken och där jag handlar mest. Där finns det mycket konstigt och egen, ny design. Sådant som inte alla har. Det är generellt sådana butiker som jag gillar.

Har du någon favoritdesigner eller märke?

– Bäst just nu är Karin Wester.

Har du någon stilförebild eller inspirationskälla?

– Jag är lite svag för Elvis under sent 60-tal och tidigt 70-tal. Då såg han jävligt läcker ut.

Hur tänker du när du kombinerar dina outfits?

– På vardagar innan jobbet går det på tio minuter och det gäller bara att få på sig något. På helger planerar man lite mera.

Finns det någon stil som du gillar på andra, till exempel på det motsatta könet?

– Jag gillar rockchic-tjejer. Jeans och Converse funkar alldeles utmärkt.


Emily Brandon-Cox





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0