Färger, leggings, benvärmare och fiskslem

Min veckans Stil-artikel i dagens Arbetarbladet. Rolig tjej! Hon har också en blogg!


Kreativ tjej med varierad stil. Fotograf: Emily Brandon-Cox

Det är en vanlig dag i Gallerian Nian men med en ovanlig tjej på besök. Line Tiilikainen, 19 år, hälsar på från Vagnhärad. Dagen innan vann hon distriktmästerskapet i fiske i Stockholm, och har inte hunnit tvätta bort fiskslemmet från jackan. Annars vikarierar hon på dagis. På fritiden dansar hon popping, ballet och modernt, spelar tvärflöjt, och sysslar med keramik och glasfusing, med mera.

Vad har du på dig?

– Jackan har jag ärvt. Öronmuffarna kommer från Hulo faktiskt. Vantarna likaså. Sneakers kommer från någon skobutik i Södertälje. Dom luddiga benvärmarna köpte jag på en marknad i Trosa. Dom vita benvärmarna var en julklapp. Tightsen är köpta på en Ica-butik.

Vad har du för stil?

– En varierad stil. Jag har mycket färger, och, leggings, benvärmare och slipsar.

Vad tycker du om Gävle som modestad?

– Jag har inte tänkt så mycket på det. Det är mycket olika sorters butiker i Gallerian. Det är kul. I Vagnhärad har vi bara en lada som heter Hulo och har som slogan: Det är inte hö i alla lador. Där finns allt möjligt. Jag brukar vara mycket i Södertälje om jag ska shoppa. Till Gävle kommer jag några gånger om året.

Vad får du för respons på din stil?

– När jag vickar på dagiset kan barntjejerna ibland tycka att det är konstigt att jag har slips. Annars får jag väl ingen särskild respons. Jag brukar göra pärlplattor som jag använder som stora smycken och det gillas av dagisbarnen.

Varifrån samlar du din stil-inspiration?

– Från inget speciellt. Jag har alltid gillat färger, pyssla och att göra egna smycken. Det kommer naturligt för mig att prova nya saker. Om det skulle vara något, så måste 80-talet vara mitt favoritårtionde stilmässigt. Det var mycket färger och benvärmare, leggings, höga frisyrer, stort hår och sånt.

Har du något favoritplagg?

– Ja, benvärmare. Det finns så mycket olika sorter, och man kan kombinera dom på olika roliga sätt.

Finns det någon aktuell trend som du gillar?

– Jag har ingen koll på det alls faktiskt.


Emily Brandon-Cox





Kommentarer
Postat av: Line

Hejdu! Det var kul det här! :) Mitt efternamn stavas Tiilikainen, men det blir fel i 99% av fallen så det spelar ingen roll men så att du vet :P



Ha det så bra! //Line

2012-03-15 @ 00:38:49
Postat av: Unique Rebel

Line: Men va tusan! :/ Vi som bokstaverade å allt! Jag ändrar namnet här på bloggen iaf! Ja, va kul att du tycker att det blev kul i övrigt! =D Du är ju en kul tjej!

2012-03-15 @ 07:38:54
URL: http://uniquerebelism.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0