Put a unicorn on it- and everything is fab!

Jeremy Scott höst 2012.


Den ultimata galaklänningen! Den 'lilla svarta' med en stor enhörning på!!! Ge mig!


Jeremy Scott blandar hejvilt från sena 90-talets och tidiga 2000-talets rave-nyhippie-space-mode (hottar upp!) och olika element från populärkulturen. Mina psykadeliskt mönstrade utsvänga tights från Saturn Return (rulade nyhippebutikerna i Stockholm förut) som ligger långt in i garderoben ropar hey. Och så mycket annat. Det känns så otroligt välbekant.


Charlotte Free <3.

... och alla bindis och klistermärken man haft i ansiktet... Jag var både (bland annat) superhippie old school under gymnasietiden (estet!) i slutet på 90-talet och newage-space-hippe i början av 2000 då det var mode- och videoutbildning som gällde. Hippieinspirationen blandades hejvilt från bl.a. Jean Paul Gaultiers kreationer och Milla Jovovich look i Det Femte Elementet, och musikalfilmen Hair. Men jag har fortfarande inte fått arslet ur vagnen och beställt ett turkost läppstift från Lime Crime Makeup.





Bildkälla: Bust.com.


Kommentarer
Postat av: Viola Vamp

Åh vilka läckra kreationer! Gillade särskilt Bart Simpson!

2012-03-02 @ 21:06:32
URL: http://violavamp.com
Postat av: Unique Rebel svarar

violavamp: Jamen eller hur!!! :D Jeremy Scott äger! Ja, Bart-outfiten var riktigt frän! Benvärmarna skulle lyfta vilken outfit som helst!

2012-03-05 @ 09:33:21
URL: http://uniquerebelism.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0