Snäll-rock-bohemisk

Min Veckans Stil-artikel i dagens Arbetarbladet! Awesome! :D Det var ursprungligen en längre intervju och jag ska kanske försöka fylla på med lite mer text här under dagen.

Mor och son. Lisa Müller köper gärna rosa och rött till sin son.

Lisa Müller, 31, är mammaledig men annars anställd på Sats Gym, och har en mängd andra roliga intressen. Som till exempel film och friluftsliv och serietidningar som X-men och Conan och att själv teckna seriekaraktärer. Hon är också utbildad makeup-artist och använder den kunskapen till att sminka skådisarna i Star Wars-fanfilmerna som hon gör tillsammans med sin man. Här är hon med sin son Ludwig, 1 år och 3 månader.


Vad har du på dig?

– Jackan är av märket Akka från Ellos. Sjalen är från Indiska. Huvudscarfen är från Lindex barnavdelning. Byxor är kanske från H&M. Skorna är från Viking Line. Min man jobbar där och de senaste två åren har de haft tvåhundra kronor billigare Converse i sortimentet, litet tips. Ringen är från H&M Divided.

Vad har du för stil?

– Lite snäll-rock-bohemisk. Stilrent men med roliga detaljer.

Är det svårt att vara mamma och behålla sin stil?

– Nej, det tycker jag inte. Jag går ju inte direkt runt i stilettklackar och nylonstrumpor. Min stil med exempelvis jeans och Converse funkar utmärkt.

Har du några favoritbutiker i omnejden?

– Butiken Zizzi i Valbo har kläder för lite kurvigare kvinnor och sådant som inte alla andra har. Annars gillar jag Indiska och Vila.

Finns det någon aktuell trend som du gillar eller inte gillar?

– Jag gillar 50-talstrenden med röda läppar, småblommiga klänningar, lågskor som ser mer ut som herrskor, och scarf i håret. Däremot gillar jag inte trenden med skönhetsingrepp, att det är så lättillgängligt. Att göra skönhetsingrepp är som att färga håret i dag.

Vad tycker du om Gävle som modestad?

– Det har blivit mer av olika stilar och det är bra. Samtidigt finns det mycket konstutställningar och kultur i stan men inte lika stort modeinriktat utbud, med till exempel modevisningar, och i sådana fall blir det lätt lite småstadsaktigt tyvärr.

Har du något favoritplagg eller accessoar?

– Handväskor, från överallt och i alla möjliga varianter, små och större, beroende på vad som passar till outfiten. Har jag en bohemisk look blir det kanske en tygväska. Är det mer chict, blir det i stället fejkläder.

Är det lätt att hitta snygga barnkläder?

– Ja, det tycker jag. Jag försöker dessutom kolla på hela sortimentet. Man får inte se sig blind på vare sig pojk- och tjejavdelningen. Jag vill att min son ska kunna ha fina färger också, inte bara de mörka färgerna som finns på pojkavdelningen. Men jag kanske inte slänger på honom en rosa klänning med puffärmar utan försöker blanda upp det lite. Senast fick han en rosarödrandig tröja från tjejavdelningen.


Roliga detaljer i starkt turkosrosa.


Nike-rygga. Har tidigare medverkat i kollagen Birthdaygirl och So fresh!Chockturkos.


Nya Converse-liknande dojor till sonen.


Alice i underlandet-aktig ring, från H&M divided (vill ha!).


Lisa gillar 50-talstrenden med bl.a hårscarfs.


Kommentarer
Postat av: Retrophilia

Sv: Tyvärr, jag bor i sundsvall! :) Men det hade varit roligt, fika och en loppisrunda! :D

Det är väldigt sällan som jag åker till gävle nu för tiden, bor ju så nära birsta city :)

2012-03-21 @ 16:55:20
URL: http://retrophilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0