Back To The Future Unisex Rockig Pirat-stil

Min Veckans Stil-artikel i dagens Arbetarbladet. Söttuff tjej i annorlunda och läckert trashig outfit (tack moster för passande beskrivning!) med skitsnygg t-shirt! Love it- men jag gillar ju iochförsig också knallrosa klänning och tighta kläder(se text)! Blandat är bäst! xD

RETRO. Amanda Wolls t-shirt har ett klassiskt 80-talsmotiv.

Amanda Woll, 15, går i 8:an på Sörbyskolan och har på sig en oversizad t-shirt med motiv från 80-talsklassikern ”Tillbaka till framtiden”. Amanda gillar filmen men är mer intresserad av att hennes favoritband McFly har tagit namnet från filmens huvudkaraktär.


Vad har du på dig?

– T-shirt från Cubus, armbandet är en gåva från en kompis från en McFly-konsert. Det står Keep Calm And Play Louder på det. Jeansen är från Gina Tricot och skorna är från Stadium.

Vad har du för stil?

– Lite egen men ingen speciell stil heller. Jag blandar lite efter humör.

Har du någon stilförebild?

– Ja, basisten Dougie Poynter i McFly. Jag gillar hans rockiga pirat-stil. Han har även en egen klädkollektion som heter Saint Kidd inspirerad av en riktig pirat som hette William Kidd. Han säger att han får ut mer av att uttrycka sina känslor genom kläder än genom musiken.

Vad tycker du om Gävle som modestad?

– Ja, det är ganska mycket olika stilar och roligt att folk vågar ha sin egen stil som till exempel på Sörby-skolan där jag går nu. Innan gick jag på en annan skola och där såg alla likadana ut. Adidas-byxor och t-shirt.

Vad har du för favoritbutiker?

– H&M och Carlings. Basisten i McFly är delägare i internetbutiken Zukie.com där de har jättehärliga speciella kläder och levererar över hela världen. Jag har en tröja därifrån med en vampyrtjej på.

Har du ändrat stil mycket genom åren?

– Ganska mycket. På min förra skola var jag tvungen att se ut som alla andra för att inte bli mobbad.

Finns det någon aktuell trend du gillar eller ogillar?

– Den utmanande stilen tycker jag är vidrig, särskilt om man är i 13–14-åldern. Jag gillar inte tighta kläder, utan helst lite chill-aktigt oversize. Annars kollar jag inte så mycket, utan kör mitt eget race. Jag tycker att det är härligt att vara lite annorlunda. Varför vara som alla andra?

Vilket plagg skulle du aldrig sätta på dig?

– Ja, en knallrosa klänning. Det är för tjejigt och jag har aldrig tyckt om rosa riktigt.

Beskriv en snygg look!

– Trasiga jeans, Converse och en Saint Kidd-tröja. Unisex-stil.

Vilka butiker skulle du vilja ta hit?

– Monki, New Yorker och New Look.


Emily Brandon-Cox

Kommentar: Det är andra stil-personen som jag intervjuar som går på Sörbyskolan och säger att det verkar vara en miljö där man kan klä sig hur man vill utan att bli mobbad. Jag har skrivit det förut, men så upplevde alltså inte jag det när jag gick där på 80-90-talet. Så det är otroligt glädjande att höra att det gått år rätt håll. Samtidigt tråkigt att det fortfarande finns skolor där man fortfarande inte kan göra det...


Kommentarer
Postat av: Gabriella - Hårdrockare ut i fingerspetsarna!

Ballt :D

2012-05-15 @ 17:31:47
URL: http://gabriellarokolampi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0