Blue & Yellow



Kaffe på kontoret- classic!
Igår blev det visst en ganska gulblå outfit.... och jag gillar't! Jag associerar alltid den kombinationen till en så snygg gul t-shirt med blåglittrigt tryck jag såg i Stockholm för många år sedan i en liten t-shirtbutik vid Tekniska Högskolan/Odenplan (finns ej kvar) som jag inte hade råd att köpa. Annars är det synd att svenska flaggan lagt beslag på den färgkombinationen. Ja nä, det är inget fel på svenska flaggan, men man vill gärna inte bli förknippad med en vandrande flaggstång, olika högtider, sport-events, eller politiska feltolkningar. Men jag fick inte någon särskild reaktion alls, så det kanske finns utrymme för andra gulblåa varianter ändå. :) Lite konstigt och synd att man ska känna så där ändå. Bland annat med tanke på hur populärt det är med amerikanska och engelska flaggan på allehanda klädesplagg och accessoarer nuförtiden, inkl. hos mig själv.

Gulblått filmmoment: Braveheart.

Leggings: JC
J'Taime Little Miss Sunshine Junk Food T-shirt: 80stees.com
Jeansshorts, turkost halsband, skärp, underlinne: H&M divided.
Gula Converse: La Redoute
MLP Halsband: epla.se/shops/hannakarlzon/
Armband: handgjord spontan festgåva av kusin Jennyfer



Lunchen & ännu en bra dag. Kavaj och brillor(herr): H&M divided.

Goda nyheter är att jag under dagen hittade en ny Veckans Stil! :))

Dagens...
Låt: This Is How We Do It- Montell Jordan.

Tv-serie: Castle och 2 Broke Girls.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0