Jenjira shoppar helst i Thailand

Min Veckans Stil-artikel i dagens Arbetarbladet. Det publicerades aldrig någon förra veckan eftersom det inte kom ut någon tidning den dagen.


Jag diggar hennes skor! Jag vill också ha Converse-liknande dojjor med kilklack. Samt fler hål i öronen. Det är alltid snyggt med trenchcoat, och en fröjd för ögat att se annat än skinnjackor med hoodie. Fotograf: Emily Brandon-Cox (har tyvärr ganska sempig kamera för tillfället/inväntar ny batteriladdare).

Jenjira Chankana, 17, hänger vid Rådhustorget och lyssnar på musik ifrån lackigt röda öronsnäckor av Scullcandy.

Resten av öronen är piercade med flera hål, ifyllda med gnistrande örhängen från Thailand. Kappan är från H&M men kläderna under är också från Thailand, liksom Jenjira själv. I Gävle har hon varit bosatt i åtta år och nu läser hon IT-teknik på gymnasiet. Någon gång om året åker hon till Thailand och passar på att shoppa kläder.

Vad har du fått tag på resten av kläderna i din outfit?

– Skorna kommer från Skopunkten. Jag tror att det är kilklack. Väskan kommer jag inte ihåg var jag fick tag på, det var så längesedan.

Vart handlar du mest kläder i Gävle?

– Det blir mest inne på 9:an eller inne på Flanör. Jag har inga favoritbutiker.

Vad har du för stil?

– Jag vet inte. Det beror på humöret.

Hur tänker du när du sätter ihop dina outfits?

– Jag tar på mig det jag känner för.

Varifrån får du din stilinspiration?

– Lite överallt. Tidningar och lite bloggar.

Vad tycker du om Gävle som modestad?

– Det är bra. Det är ganska fint här, och folket också.

Hur är det jämfört med Thailand?

– Dom har annat väder där så det blir lite skillnad, men sedan har de en annan stil också. Dom har lite finare stil än här, lite sötare. När jag åker dit en gång om året, köper jag mest kläder. Min moster som bor där brukar hjälpa till att välja ut.

Thailand eller Gävle?

– Thailand.

Beskriv en typisk outfit som är populär i Thailand.

– Det är varmt där så man har korta jeans, en tröja, armband, örhängen och fixar till håret lite. Men dom byter stil varje år.

Har du någon stilförebild?

– Jag tycker mest om thailändska kändisar.

Vad får du för respons på din stil?

– Mina kompisar brukar säga: ”Va fin du är i dag”.


Emily Brandon-Cox



Öronsnäckor från Scullcandy och bling bling från Thailand. En typisk thailändsk outfit innehåller jeansshorts, tröja, örhängen, armband och någon slags håruppsättning, enligt Jenjira.


Kommentarer
Postat av: Elin

Sv: Tack så jättemycket, vad roligt att du gillar't :)

2012-05-08 @ 12:38:56
URL: http://elinatterstig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0