Min Halloween 2012

Party Queen i Gävle. Livat värre!
 
Spöket och Spökplumpen. O-lakrits och Lakrits. Riktiga konstverk. Från Konditori Lido.

 

Min kollega/kamrat Carola överraskade mig med dessa skönheter på kontoret igår! :D Att äta Halloween-bakelser är klart högtidens viktigaste moment! Sedan tog vi en sväng på stan med fokus på koftor och vinglas.

 

Ett av mina bästa Halloween-minnen är fortfarande från Sci Fi-mässan 2008 när det sammanföll med Halloween och alla var utklädda i dubbel bemärkelse och jag var där med mitt ex och vi åt pumpabakelser.

 
Annars kan man ju (been there, done that):
* Hänga på kyrkogården när mörkret lagt sig. Här träffar man stans trevligaste folk!
* Köpa roligt godis. Godistajm har stort sortiment märkesgodis.
* Kolla på skräckfilmer och äta godiset.
* Ha maskeradfest för sig själv, eller med andra.
* Köra extravagant sminkning.
* Laga temamiddag.
* Utföra ockulta riter.
* Karva pumpa och göra galna pumpa lyktor. Paprikor går också bra.
* Baka pumpapaj eller laga pumpasoppa.
* Måla naglarna spexigt.
* Klä sig i orange.
 
 TIdigare år: 2009, 2010
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0