Nej till nytt!

Här är min Veckans Stil-spalt i dagens Arbetarbladet. Här är en fröken med härlig energi som smittar av sig, och jag diggar mixen och i synnerhet sjalen och tightsen! :D
 
MIXA LOSS. Marie Wisten klär sig efter väder, situation och humör. Fotograf: Emily Brandon-Cox.
 
Marie Wisten jobbar som ansvarig på Kafé Rosen på ABF. Andra intressen är fotografering, baka cupcakes och allt möjligt annat kreativt som till exempel Scrap Booking. Marie klär sig som hon är: färgstark, utåtriktad och efter humör. Ibland blir det bara svart.
 

Vad har du på dig?

– Tightsen är från Cellbes. Den svarta stretchklänningen och stickade tröjan är från Gina Tricot. Skorna kommer från Ecco och sjalen är från Cubus. Sammetskepsen har jag fått av min mormor för många år sedan då hon levde.

Hur skulle du beskriva din stil?

– Min stil är nog inte särskilt annorlunda eller speciell, men det ska vara trivsamt. Jag tycker om att klä mig som jag känner i det jag gillar, och efter väder, situation och humör, och att mixa olika stilar så det blir min egen.

Har du något favoritplagg?

– Jag är väldigt svag för väskor och skor, så det har jag alldeles för mycket av.

Har du ändrat stil mycket genom åren?

– Förr klädde jag mig väldigt klassiskt men det tröttnade jag på.

Vad tycker du om Gävle som modestad?

– Tidigare var jag lite skeptisk men det är mycket bättre nu. Förr var modet mer utifrån de kläder som fanns i butik och alla såg därmed likadana ut. Nu blandar folk mera och vågar köra sina egna stilar. Jag tycker inte om att allt ska vara likadant. Varför vara kopia när man kan vara original. Jag säger inte att jag har världens bästa klädsmak men det är rätt för mig!

Vad har du för shoppingvanor?

– Gina Tricot och Kapp Ahl är helt ok, men i slutändan fyndar jag hellre på second hand som Erikshjälpen, Myrorna eller ReDo. Varför lägga flera hundralappar på nya kläder som inte är något speciellt när man kan fynda annorlunda grejer på second hand? Senast fyndade jag tre byxor för 150 kronor på Erikshjälpen. Kläder ska inte behöva kosta skjortan.

Vissa tycker att det är äckligt med begagnade kläder, vad tycker du om det?

– Jag är uppvuxen med att man får ärva, låna och byta kläder. Jag och min syster har samma storlek så vi brukar byta. Oftast när jag rensar ur garderoben brukar jag höra med syrran om hon vill ha det, annars skänker jag till second hand.

– Jag gillar inte att man ska köpa nytt hela tiden. Det är bättre att vara rädd om kläderna man har. Kvalitén blir ändå bara sämre och sämre på nya kläder.

Har du något skönhets-, stil- eller shoppingtips?

– Om jag exempelvis köper ett par skor brukar jag ha som motto att plocka bort ett par hemifrån. Våga mixa gammalt och nytt och avgör själv vad som är modernt! Bara för att det är nytt behöver inte betyda att det är rätt!

 

Emily Brandon-Cox

 

 

Kommentarer
Postat av: Anna Sevo

Hej och så kul att du visar dina fina tights från oss på Cellbes. Trevlig onsdag på dig önskar Anna från Cellbes

Svar: Hej! Kul att ni uppmärksammade det! Ha det fint! :) Emily från Unique Rebelism
Hej jag heter Emily & modebloggar för Arbetarbladet i Gävle! Kontakta mig: [email protected]

2012-10-24 @ 09:40:14
URL: http://www.cellbes.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0