Shimmer Waves

Det finns olika mode-talesätt. Som t.e.x.: "En kvinna kan inte vara för smal", "En kvinna utan parfym har ingen framtid", och sånt där annat larv. Jag har gjort om det talesättet i olika varianter som passar mig, bl.a.: "En kvinna kan inte ha för mycket rouge", brukar jag säga. Rouge är min favorit-make up! "Vad går du aldrig hemifrån utan?", "Om du bara fick ha en sminkgrejj i handväskan, vad skulle det vara då?" = ROUGE. Jag har varit ute efter det perfekta rouget ett bra tag nu. Det ska helst skimra i olika nyanser av bronze, koppar, guld, persicka, nyponros, aprikos, osv. Det visade sig svårare än jag trodde att hitta ett sånt rouge i Gävle. Man kan ju inte ha ett enfärgat rouge om man vill uppnå den effekten utan det måste vara olika nyanser, eller så får man blanda olika rouger själv och eventuellt blanda in lite ögonskuggor.
 
Body Shop's Shimmer Waves
Det här fotokollaget är från över ett halvår tillbaka. Så länge har jag hållt på och letat, provat och suktat.
 
 Men jag har hittat ett som är helt ok på Body Shop. Shimmer Waves heter det och kostar 200 kr+. Jag var inne på Body Shop igår och provade det(igen). "Du har nåt på näsan", sa expiditen till mig. Det visade sig att jag gått runt med en klick handkräm på näsan. Sedan somnade jag utan att tvätta bort smink och när jag vaknade satt rouget fortfarande kvar- perfekt applicerat. Det är bra betyg!!! Sedan står ju Body Shop för en bra sak, även om det är lite lurigt att de ägs av Loréal som vissa påstår kör med djurförsök fortfarande...
 
Eventuellt negativt: Att det kanske inte tål att stötas runt i hanväskan och därmed går sönder och rougar ned allt annat. Det vore ju synd, för jag vill gärna ha med mig ett sånt fint rouge i alla lägen- inte statiskt parkerad i badrumskåpet. Kanske hade det varit trevligt med en liten söt spegel och borste till. Ja, iöverhuvudtaget en stiligare och stöttåligare förpackning för det priset.
 
Smashbox hade något liknande rouge, med liknande pris och liknande sempig förpackning, men jag har inte provat det.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0