Rockigt & Bohemiskt

Min Veckans Stil-spalt i dagens Arbetarbladet. Plus att här är ett par fler/andra frågor än på nöjesidan.

 

Let's dance. Madeleine dansar helst i tighta jeans för stabilare snurr, och på killar gillar hon en rockig och gubbig look med nåt som sticker ut. Jag diggar verkligen hennes trenchcoat och kombinationen av allt. Snyggt med mintgröna Converse! Fotograf: Emily Brandon-Cox.
 

Rödtoppen Madeleine Agerhill, 26, från Uppsala, delar ut flyers på stan iförd en gråbrun trenchcoat och mintgröna Converse. Hon är på uppdrag för Club Bailamore och försöker få fler killar till sin nybörjarkurs i salsa på Maxim(via Vuxenskolan).  Madeleine flyttade till Gävle i januari, för att plugga Ekonomisk fastighetsförvaltning, och trivs jättebra.

 

Vad har du på dig?

-          Vanliga Converse inköpta någonstans i Uppsala, kanske på Scorett. Leggings från Åhléns. Tunika och örhängen från Indiska. Väska från Åhléns i Gävle. Smycke från en indisk butik i Warszawa. Trenchcoaten är från Solo i Uppsala.

Vad tycker du om Gävle som modestad?

-          Jag vet inte. Det är inte så himla modemedvetet. Fast jag rör mig mest på högskolan och där är det mer modemedvetet än här på stan.

Vilken eldig frisyr, hur kom den till?

-          Jag brukar vara jätterödhårig men jag gjorde slingor till sommaren, sedan blev det solblekt också. Jag har färgat det rött igen efter det, men rödfärgen går ju ur så fort! Jag gillar att vara rödhårig.

Finns det någon trend somd du gillar/ogillar?

-          Jag kör på det jag gillar och ibland händer det sig att man gillar det som råkar vara trendigt. Men jag gillar verkligen sådant som sticker ut och mycket färg.

Hur skulle du beskriva din stil?

-          Vet inte, från dag till dag, mixad. Jag gillar det rockiga- lite hål och skinnjacka, samtidigt som jag gillar det här bohemiska med mycket färg och smycken. Och jag tycker om att bryta stilregler.  

Vad är bäst att dansa salsa i?

-          Jag gillar att dansa i tighta jeans, det känns stabilare när man snurrar, annars funkar fladdriga material, shorts och kortkjolar, sånt som är öppet för benen. Det som inte funkar är bomullsmaterial och långkjol, det blir för varmt och svettigt.

Vad är snyggt på motsatta könet?

-          Lite rockig stil, typ t-shirt och jeans, och något som sticker ut, kanske färg, men det ska inte se för utstuderat ut. Gubbig stil, gärna långt hår och mustasch, hatt, fluga, hängslen, halsduk.

Vart shoppar du mest?

-          Jag flänger och reser mycket och är ingen som går på köpcentrum eller på stan för att köpa kläder. Jag fyndar vanligtvis på marknader och försöker hitta sådant som ingen annan har och som sticker ut.  Det behöver absolut inte vara något märke.

Har du något skönhet/stil-tips?

-          Jag tror att man måste försöka hitta sin egen stil. Man kan ju vara ”inne” men vara egen. Blanda gammalt och nytt.

 

Emily Brandon-Cox

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0