Spanat & Provat

I fredags drog jag en repa på stan. Lana Del Rey-kavaj på H&M Dam. Snygg, men för tajt i armarna.
 
Barnavdelningarna har alltid roligast kläder! Här på H&M.
 
Nördleopard-trosor i organisk bomull, på Lindex.
 
Onördigt leopardmönstrade bh:er på Lindex.
 

Gott men dyrt. Indiska har alltid haft det godaste Chai-teet i lösvikt. Nu finns det i Soft Chai och pyramidpåse-variant också, 49 kr.
 
Färgglatt och mysigt stickat på Indiska. Vantarna har dessutom inbyggda torgvantar i ett hemligt fingerfack.
 
Stora farliga örhängen ska det va, fast helst ännu större!! På Glitter.
 
Fler flashiga örhängen på Glitter.
 
Provar kepsar på Stadium. Fattar ingenting av måtten?! Jag måste hitta en ersättare till min svarta Puma-kepa som försvunnit längs livets väg.
 
Drömväskan just nu- eller egentligen har jag suktat efter den sedan jag gjorde nyårmodereportaget där den var med. Jag har väntat otåligt på rea men den finns fortfarande kvar eller blitt påfylld, hos Scorett, för fullpris 499 kr.
 
Underbar hobo-aktig kappa (hade slagit till direkt om det inte vore för hålet i plånboken... nu blir det att kolla second hand istället, trots gammel-lukten..), 799 kr, och svart keps med bling, 199 kr, på VILA.
 
Lackiga 70-talsaktiga boots på Skopunkten- love them, 349 kr!
 
Supersnygga superhjälte-kallingar på H&M Herr, 99 kr. Nästan så att man måste köpa ett par till sig själv, eller hitta en pojkvän!
 
 Snygg kuvertväska på H&M Dam, fast lite för plastig, tjock och opraktisk.
 
Sedan blev det en välbehövd och grymt efterlängtad fredagsfika på Wayne's Coffee efter att ha gjort nästan hela stan med laptop-ryggsäck+övrig packning(rekommenderas inte!) och hittat två nya Veckans Stil-personer. Jag satte mig vid de små soloplatserna längs långväggen och det var så trångt mellan borden så varje gång jag skulle resa/sätta mig så kändes det som att jag körde jag upp röven i den närsittande asiatiska kvinnans fejja. Hon gjorde ett vänligt men snabbt sorti. Jag åt min grillade foccaccia med kyckling sweet chili och drack min mellan Latte och försökte tjyvlyssna på tre brats-karlar som pratade om kvinnors klädstil i en timme samtidigt som två kvinnor hånglade i bakre delen av rummet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0