Illustrera mera...

 Dagens Teckning: 'J'taime walking...'. När jag ritar blir det ofta lite grafiskt, oproportioneligt och lutande.
 
Idag har jag varit på min nya praktikplats där jag bl.a. är med och startar upp deras webtidning. Tanken är att jag ska skriva och fota men jag tänkte att det skulle vara kul med illustrationer också, så idag har jag plockat upp pennan!
 
Rita är något jag alltid gillat och haft lätt för men det blir av alldeles för sällan... Jag fick alltid högsta betyg i Bild i grundskolan och på gymnasiet gick jag Bild & Form. Sedan var jag på Teckningsavdelningen på gamla Lättings i ett halvår och tillverkade material med foton, installationer och teckningar/målningar med tillhörade ramar till en utställning.
 
Efter det har det mest blivit strösslade insatser genom åren. Men på sistone har det verkligen kliat i fingrarna att ta upp just ritandet igen, och nu jävlar!!! :D Nästan allt material är inköpt. Fast det saknas fortfarande glitterlim!
 
Guld- o silver-, kalligrafi-, akvarell-, blyers- ballpointpennor! Samt lim och teckningsblock och ett höj o sänkbart skrivbord. Himmelriket! :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0