Street, sport och vintage.

Här är min Veckans Stil-spalt i dagens Arbetarbladet! Coolig tjej i störtskön blandning! Tydligen så har jag haft med två av hennes bästa klasskamrater tidigare så hon tyckte det var en bra start på dagen att hon också fick vara med!
 
Matilda gillar att blanda street, sport och vintage. Fotograf: Emily Brandon-Cox.

Kläder är ett jättebra sätt att uttrycka vem man är, tycker Matilda.
 

Matilda Gylleus studerar på Informationsprogrammet på högskolan och är klädd i en poppig och egen stil. Just nu är hon mitt uppe i att plugga till en tenta.


Vad har du på dig?
– Jeansen är från H&M. Skorna är av märket Firefly från Stadium. Jackan har jag köpt i USA av märket Genanx. Mössan är av märket Stray Boys. Ringen är från Indiska. Örhängena minns jag inte. Laptopväskan är av märket Targus.

Vad har du för stil?
– Lite street, sport, och vintage. Jag tycker om att blanda men är väldigt mycket en jeans-och-t-shirt tjej. Jag gillar att klä mig ganska enkelt och bekvämt. Jag brukar inte använda så mycket accessoarer. Jag vill helst att plaggen ska tala för sig själv. Jag äger bara ett par örhängen. Dom andra har min katt ätit upp eller gömt.

Har du någon favorit- t-shirt eller -jeans?
– Favoritjeans är svarta Cheap Monday-jeans. Favoritt-shirt är med en bulldog på. Det är märket för ölsorten Sleepy Bulldog. Jag köpte den på Öl och whisky-mässan. Bulldogar är mitt favoritdjur och den passar till allt.

Vad är det knasigaste du haft på dig?
– Det lär ju vara något second hand-fynd. När jag gick i gymnasiet brukade jag kombinera hejvilt. Den outfit som kommer till tanken nu innefattade en In Flames T-shirt instoppad i en rutig midjehög kjol. Tillsammans med platåskor eller creepers.

Vad får du för respons på din stil?
– Ibland brukar jag ha ganska utstickande stil. Jag är inte rädd för att synas. Av den anledningen får jag väl komplimanger ibland.

Varifrån samlar du stilinspiration?
– Jag följer några blogggare som klär sig androgynt och maskulint, inga kända dock. En heter Jetta Vegas, det är en inspiration- och livstilsblogg. Hon är vegan och äventyrare.

Finns det någon trend du gillar/ogillar?
– En trend som jag inte gillar är att så många klär sig likadant. En gång såg jag nio tjejer i liknande camouflage-jackor med leggings när jag åkte ned på stan. Det, och massa uppochnedvända kors – nej. Genom att klä sig som man är blir det mycket roligare. Helt enkelt tycker jag att kläder är ett jättebra sätt att uttrycka vem man är.

 

Emily Brandon-Cox

 

Matilda Gylleus låter kläderna tala för sig själva.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0