Amerikanskt godis på redaktionen


Här på redaktionen försöker vi muntra upp oss själva på alla möjliga sätt. Bland annat hjälpte redaktören mig förverkliga en av mina amerika-fantasier genom att beställa Red Vines från usagodis.se.

 

Uppvuxen med amerikanska filmer och därmed indoktrinerad med amerikansk kultur har det alltid funnits ett stor nyfikenhet i mig att prova sådana där grejer som man bara har sett på film… Som t.ex. amerikanskt godis. Visst, det finns vissa grejer i välsorterade butiker. Som ICA Maxi i Hemlingby Köpstad. Dit brukar jag ibland åka bara för att uppleva lukten av änglar när man för en färsk påse med marshmallows till näsan.

 

Där finns vissa klassisker som Nerds, Snapple, Mountain Dew, Fluff och Twizzlers, ect. Men något som inte finns och som jag varit dösugen på att testa är Red Vines. De florerar vilt omkring i favoritserier och filmer. Scener som utspelar sig i labb- och kontorsmiljöer. Favoritexemplet är från tv-serien Fringe med favoritkaraktären Walter Bishop. Den galna vetenskapsmannen obducerar entusiastiskt lik medan han smaskar på de röda remmarna.

 
 
 
 

Fringe.

Röda Remmar. Red Vines och Twizzlers från Usagodis.se. För att uppnå den amerikanska drömbilden av dem ska man helt casual sitta och käka dem på kontoret.
 

Den svenska motsvarigheten som finns till Red Vines och Twizzlers måste vara Pingvinstänger. Men i dom är det ju oftast någon pasta i mitten. Red Vines är smalare och ihåliga och kan därmed användas som sugrör om man biter hål i ändarna! Sen finns det ju också Snören, men dom måste man ju knyta och knyta och fläta i det evinnerliga för att komma i närheten av Red Vines och Twizzlers.

 

Även Red Vines med druvsmak (inte lika goda som Red Vines Original) och Twizzlers med körsbärsmak (finns på ICA Maxi) beställdes in.
 
Mellan Red Vines och Twizzlers måste jag ändå säga att Twizzlers vinner. Just för att de är lite tjockare, inte ihåliga och helt enkelt smaskigare. Jag upplevde Red Vines som lite för torra. Grape Vines var ännu torrare. Efter ett par veckor i öppnad förpackning blir ändarna stenhårda.Den goda nyheten är ju att Twizzlers finns på ICA maxi så man slipper beställa.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0