Vegan-Semlor

Test; vegan-semla!
 
Igår gick jag, och två kompisar ut på stan eftersom det var fettisdagen! Vi hade länge pratat om att gå ut och käka semlor tillsammans men det var svårt att få till eftersom Veronika är vegan. Veronika fick äntligen napp på det ekologiska och vegetariska kaféet och bageriet Épi. Där kan man specialbeställa vegan-semlor dagen innan sitt besök. Det finns också saffransemlor, samt gluten- och laktosfria semlor veckan ut!
 
På vägen hem tog jag en sväng in på Konsum Söder där de delade ut halva semlor! Ett ypperligt tillfälle att jämföra smaken på vegan semlor vs. vanliga semlor. I det stora hela tyckte jag bäst om vegan-semlan. Det största minuset var soya-grädden (från Alpro) som smakade mer som en sås än grädde. Själva bullen var bakad på kokosfett och havremjölk.Det positiva med det var att helheten smakade mycket nyttigare.
 

Efter en sådan semla, bakad på mestadels ekologiska råvaror (man kunde känna råsockret knastra mellan tänderna), så smakade gratis-semlan på Konsum väldigt sötsliskig och osund. Även om det också kan vara gott ibland!

 
Ps. Den fina rosett-plånboken har jag fått från kusin Jennyfer och den är från Åhléns! Ds.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0