Totally 80s day!

Dåligt väder som matchade mitt humör till att börja med.
Postade 2 par sneakers i retur till Caliroots, kostade mig 200 kr. Stylade mig 80-tal a la madonna och använde min nya 80stees rea t-shirt I DONT DO MORNINGS med katten Gustav för första gången. Kände att jag nått mitt andra stora stilgenombrott på mindre än en vecka (hur ska detta sluta!). :D:D:D
Har aldrig fått till det där med sminkningen och rosetten så bra förut och inte heller att ha volangkjolen i midjan och inte på höfterna.

GIck på stan i jakt efter stentvättade jeanstights. Hittade massa annat oxå och det där med jeanstightsen blev en svår storleksfråga och det kanske lutar åt att jag bytern mot en grön Cyndi Lauper-aktig puffklänning istället tills jag bestämt mig...







Fynd! Vit somrig reakjol på Vero Moda.


Liknande jeanstights fast utan fickor i bak och i vanliga storlekar på Cubus 299 kr.


Obekväma ostretchiga jeans på HM. Hade det varit lite mer stretch hade det kunnat funka fast jag vet inte riktigt om detta är min stil. Har aldrig ägt ett par vita jens...


Massa super 80-taliga nyheter på HM Divided nu!!!


Fynd. Roliga öron på HMs barnavdelning. Funkar på vuxna oxå. Jag har provat. =)


Detta kunde ju vart coolt men det var det icke på mig... Synd, det hade fläktat skönt i sommarvärmen.


Fynd! Hello kitty resårbälten på HMs barnavdelning. Funkar för vuxna oxå. Jag har provat. ;)


Massa 80-taliga punkiga nyheter på HM Divided som jag tänkte att min kompis Teresa skulle gilla, därför samlade jag ihop dessa och lägger upp bilden...


Jättesköna tights från HM Dam för 149 kr. Köpte dessa men lämnade tillbaka. Det blir lite för punkigt på mig och jag passar inte i det.


Cool hårdrocksväst, HM Divived.


Papa Dont Preach Madonna Outfit. Känner ni igen från musikvideon?! Den här outfiten köpte jag. 98 kr för kjolen och tröjjan! :)


Coola under, 149 kr, HM.



Provade massa läppstift oxå på Kicks och Make Up Store. 
Var på jakt efter ett väldigt ljust riktigt 80-taligt pastellrosa läppstift, brandrött och knallrosa. Hittade bl.a. en favorit hos Dior, 285 kr... Lite kvar av det på läppbilden ovanför.


Sen dog kameran så det var massa shopping-goodies i slutet som inte kom med! =/
Men det blev en väldigt bra dag ändå till slut. :)

Kommentarer
Postat av: Stina

Vad fin du var, riktigt snygg outfit! Passade jättebra med håret sådär också :D Hahah, jag såg också de där öronen på barnavdelningen, ville köpa Mimmi-öronen men struntade i det av nån anledning, kattöron har jag redan :P Men det där snygga Hello Kitty-skärpet till vänster hade jag inte sett, det ser jättefint ut! Måste till HM imorrn alltså ^__^ Fast där bra, då har jag en anledning att gå ut, annars sitter jag bara och spelar tv-spel hela dagen :P

2009-07-07 @ 00:34:16
URL: http://obsessivecuteness.blogg.se/
Postat av: GiveMeTheCandy...please

Jag har de där rosa kittybältet :) och dom där ljusblåa leopardtightsen var asballa! Måste springa ner på stan imorn och se om dom finns här i uppsala oxå!

2009-07-07 @ 21:34:38
URL: http://candyplease.blogg.se/
Postat av: Sassy

Tack så mycket!



Grymt med MAdonnastil!

2009-07-08 @ 09:59:45
URL: http://eurotrash.blogg.se/
Postat av: GiveMeTheCandy...please

Bajs oxå angående tightsen :P Men jag ska nog ner till stan idag och kolla efter liknanade :)

Jag har nog aldrig haft möss men dom är söta dom med och att mumsa på ens favokläder eller viktiga datasladdar är ju en riktig gnagarklassiker.



Jag gav så småningom upp på att hitta den där låten och bara lyssnade på båda skivorna rakt av. De är knäppt att man liksom glömmer bort bra band som cranberrys.

2009-07-08 @ 12:40:55
URL: http://candyplease.blogg.se/
Postat av: Stina

Sv: Jepp, Monki finns här :) Konstigt att det och New Yorker inte finns i Gävle, det är väl en rätt stor stad ändå? Eller iaf inte så mycket mindre än Uppsala väl?

Jag köpte inte skärpet, hade velat ha ett bredare, men det var riktigt fint iaf! Däremot köpte jag en liten scarf eller snusnäsduk, eller vad man ska kalla den, med HK på! Ska visa upp den i bloggen imorrn :D Jaså skulle öronen vara musöron? Jag trodde det var kattöron :P

Oj, inte fastnat för tv-spel?! Jag blir alltid lika förvånad när nån inte gjort det :P Det är riktigt roligt (om man har nåt kul spel vill säga) och ett sjukt bra tidsfördriv om man har tråkigt ^^

2009-07-09 @ 01:27:32
URL: http://obsessivecuteness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0