Nya godbitar från Junk Food!



Ponies Forever.
Ljuvligt tryck med My Little Ponies och en skön djupt ringad, slapp modell som de kallar 'Boyfriend Tee', haha.


Sail Away med Rainbow Brite och Sprite i en härlig blå nyans!



Här kan du kolla själv på det senaste från Junk Food, den största skaparen av retro t-shirts. Tyvärr shippar de inte internationellt, men jag har legat på dom om det på deras officiella 'fan-sida' på Facebook och slutligen fått ett luddigt svar om att de jobbar på det... Så det kanske kommer.
Steg 2 är då att maila 80stees, min favorit-t-shirt-butik, som säljer till stor del Junk Food t-shirts, om att de ska ta in dessa för försäljning, vilket jag har gjort idag. Så vi får väl se, men de brukar alltid vara otroligt proffessionella och tillmötesgående, och jag återkommer sen med deras svar här nedanför. När jag har haft mailkontakt med ägaren och grundaren Kevin Stecko sist, så skrev han att man kan maila förslag på t-shirtinköp, och även ideér till tryck såklart, vilket jag gjort massa gånger och ibland så kommer det faktiskt nåt liknande det man beskrivit upp till försäljning!
Men om man som jag planerar att starta en egen t-shirt butik och trycka egna t-shirt så ska man ju inte ge bort sina bästa ideér! ;) Det bästa vore att arbeta hos Junk Food eller 80stees en period, vilket drömjobb!!! Och sen alternativt starta eget. Jag har även frågat Kevin Stecko om jobb, men den geografiska skillnaden var lite för stor... ehm. Inte för att jag skulla ha det minsta mot att flytta till USA och jobba med nånting jag älskar.
Vilket jag ska göra nån gång.

Svar: "
I'll see if Junk Food makes these available for sale to me."

:D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0