HOT!! Grease Style!

Grease har varit en av mina favoritfilmer sen jag var liten. Lixom Star Wars och Stålmannen har den satt sina spår.
Förut tyckte jag Grease 2 var helt värdo, men såg om den för nåt halvår sen och har omvärderat den. Coool rider är en av de grymmaste låtarna från båda filmerna och Michelle Pfeffier är väldigt cool som Bad Ass Pink Lady!

Just nu känns kläderna från båda filmerna hetare än nånsin!
Är väl nåt som ligger i luften igen antar jag. Speciellt solbrillorna! Det som bidrar till klädernas storhet kan ju vara att det är filmer som utspelar sig på 50/60 talet men filmades på 70/80 talet! =D Kan inte bli annat än bra då! =D
Nåt som är On the rise fashionwise från filmerna är frisyerna, speciellt från ettan! Ananasfrisyrer, rosa hår, kortklippta rufsiga lockiga pojkfrisyrer eller lagda håruppsättningar.... Give me!

Jag har ju en Pink Lady jacka men har inte du det så är det dags att skaffa en!


GUD JAG ÄLSKAR DEN HÄR BILDEN! Back to school in The Pink Lady Style! Michelle Pfeffier rockar den här filmen och sjunger brallerna av en. Här ser vi typexempel på vad som är hot nu: pennkjolen, pastellfärger, olika nyanser av rosa, cateyebrillor, collegejackor, leggings, ballerina skor....



The First Bad Ass Pink Lady! Rizzo med grymmaste soisarna!!!


Fin outfit och bild! Börjar verkligen uppskatta såna där frisyrer nu oxå....


Rosa hår och pastellfärger... Aawww....


Grease Barbies...


Colourful & Fun Fun Fun! Som livet bör vara =) (iallafall om jag fick bestämma).


Mera diners till Sverige!!! =D


Mera baler och män i rosa skjortor och strumpor!


Älska tivoli scenen i slutet! Ja det är bl.a. därför det här inlägget hör till "tivoli-inläggen" om det inte gått fram än ahha!

Nää nu måste jag titta på min Grease dvd specialutgåva med Singalong! (!!), sjunga och dansa och bli inspirerad!









Kommentarer
Postat av: therese

älskar låten ! :)

2009-04-08 @ 03:52:12
URL: http://seul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0