i <3 tigerbalsam röd/tigertattoo

ont i axeln, ryggen och vaderna.
hela jag snart insmord med tigerbalsam.
behöver antagligen stretcha, köra yoga och börja träna.
Och inte sitta så mycket i min dåliga stol framför datorn.

har tvättstugan men sover emellanåt. trööött.
tacka jesus för tigerbalsam iaf. amen. :P

Tiger Röd. Min favorit.


"Tiger Balsam Röd är produkten som startade allt en gång för länge sedan. Tigerbalsam utvecklades 1870 av den kinesiska herbalisten Aw Chu Kin. Haw Par Corporation i Singapore tillverkar och distribuerar linimentet. Produkten får sin färg av kaneloljan som är en av ingredienserna i denna österländska klassiker. Produkten finns mest spridd i sporthandeln. Även hälsokostbutiker säljer Tiger Balsam Röd. Den röda salvan är starkare än den vita och kan vara lite färgande pga av kaneloljan."

Jag med en fejktatuering i form av en tiger förra sommaren.

Och så är det ju en sån fin sexkantig förpackning som förmedlar känslan av den uråldriga läkekonsten från Singapore. Och jag älskar tigrar. Skulle vara fint att tatuera in en...
Jag gillar den röda bäst för att den inte luktar/känns lika mycket mint utan mer kanel och kryddnejlika.
Att den skulle vara starkare än den vita tycker jag är märkligt.
Jag brukar bli helt vimmelknatig av den vita om man smörjer in axlarna för det blir så jäkla kallt!
Man får se till att ha mörka kläder på sig när man använder den röda bara, så det inte blir fläckar på kläderna.

NYHET! Nu finns det tydligen plåster, tigerbalsam soft och mot spänningshuvudvärk oxå. Måste jag prova!

Info från tigerbalsam.se, nyfikenvital.org.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0