Färgstarka kläder=Påskkärring & Clown

Jag blir så trött på vissa mänskor som med sina bristande referensramar och dåliga koll drar paralleller till påskkärringar eller clowner när någon vågar ha starka färger på sig istället för att gå i de "uppiggande" tonerna grått/beige/svart/vitt...
I Gävle
var det en ganska allmän uppfattning när jag växte upp här. Nu är ju tack och lov toleransen större för olika stilar och uttryck. Jag har ju bott på andra orter i 7 år och träffat många likasinnade, därför blir jag förvånad när jag återigen stöter på den gamla påskkärring/clown uppfattningen i dagens "moderna samhälle". Det får mig att färdas tillbaka till den tid då man kunde bli mobbad, viskad om och utskrattad för att man hade nåt udda på sig.



Foto: Pär Kock.



Slående likhet eller hur?! Såhär går jag ju klädd jämt. Bilden hittade jag här och är från 1969.








Kommentarer
Postat av: JESSICA

ellerhur, alltså jag älskar att se folk som klär sig i färg glada kläder. Det är så himla snyggt och man blir glad av det. Jag fattar inte när människor säger att man klär sig '' med för mycket färger'' För att det är iallafall finare än att sklä sig grått och tråkig som de själva gör

2009-04-05 @ 11:42:59
URL: http://jessiiiru.blogg.se/
Postat av: Hanky Pancake

Fuck the Fuckers! Stay True Unique Rebel.

2009-04-05 @ 11:48:40
URL: http://hankypancake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0