Sci Fi mässan Stockholm 2009



Bildkollaget har jag kopierat från SciFiWorld där du också kan läsa mer om mässan.


Idag har det varit och imorgon kommer det oxå att vara Sci Fi mässa i Älvsjö/ Stockholm! Jag var där förra året och såg bl.a. Danny Trejjo och Lance Henriksen (se här och här) och hade jättekul tillsammans med Hanky Pancake. Så imorgon ska jag, om inte nåt sätter käppar i hjulen, åka till Stockholm och besöka mässan tillsammans med honom  igen.

I år är besöks mässan av Edward Furlong (Terminator 2), Michael Ironside (Stormship Troopers, V, Terminator 4, Total Recall), Edi Gathegi (Twilight) Boba fett (Star Wars) och Pinhed (Hellraiser).

O'boy, jag minns närjag var liten och hade en Edward Furlong poster på väggen, ungefär den bilden som visas ovanför när han ser sdär härligt rebellisk ut och har den sedvanliga långa, nonchalanta rebell-luggen (a la 90-tal).
Fast efter det sunkade han ju ned sig REJÄLT, så det känns både tragiskt och kul att få se honom... :S
Lite kul oxå att få se Boba Fett, Pinhead och Michael Ironside. De är ju alla filmikoner som är fastetsade på näthinnan av den amerikanska filmkulturen som bidrog till min uppfostran och som har gjort mig till den jag är idag.
Laurent från Twilight, hmm, weird, han är ju rätt obehaglig i Twilight, och inte direkt en stjärna som jag skulle betala pengar för att bi fotograferad tillsammans med. Ja, alltså det är en del av mässans aktiviteter; att man kan bli fotad tillsammans med kändisarna för en viss summa. Det är inget jag har erfarenhet av, jag brukar ju smygfota dem på långt avstånd och sen dö av skam, haha (se förra året)! Men hade Corey Haim eller nån annan stjärna från The Lost Boys kommit hade jag nog gjort det! ;D Vilken kändis skulle du vilja se på Sci fi mässan?

Vad gör man annars?
* Man kollar på folk; många är utklädda, förra året träffade jag både Stormtroopers och Fantomen! :)
* Man kan klä ut sig, vilket jag inte gjort än och det blir nog inte så imorn heller. Men nåt år ska jag satsa på en grym outfit!
* Fika!
* Shoppa!
* Fotografera!
* Mingla!

Inträde: 100 kr/person.
Tid: 10-18



Ovanför: några highlights från förra året! :)


Kommentarer
Postat av: Becca

YEAH!



Carriers var okej.

Cloudy chance of meatballs tycker jag verkligen att du ska se!Väldigt underhållande!!

2009-12-07 @ 11:51:46
URL: http://pinkbecky.blogg.se/
Postat av: erika

Hej! Nej, jag får bara bad romance-låten att funka. Konstigt..:S Spelar det någon roll om man har spotify premium eller ej?



Vaccineringen gick bra, men jag håller med om att det var lätt kaosartat! Har du fått nån spruta än?



Kakerbjudandet har tyvärr varit. Jag har legat på latsidan med bloggandet så kakinlägget va gammalt.. Mmm, vinterskor är ett svårt ämne. Fast jag är övertygad om att det är samma storlek på dam och herr på den modellen :D Ska höra med chefen för säkerhets skull. Han har koll!



Photoshop is the shit! :) Har du programmet? då är det bara att experimentera, är man lite kreativ som person kommer man långt själv. finns bra turtorials på youtube också! :) Studiefrämjandet har även kurser. Jag har faktiskt ansökt som kursledare i photoshop hos dem. Får se hur det utvecklar sig...

2009-12-08 @ 23:41:06
URL: http://vardag.erikaform.se
Postat av: mieszko

hej jag var på mässan 2008 med kan du skriva till mig för jag vill ha kontakt med dig ps vill ha nya sci-fi mäss väner du förstår någ ps kontakta mig på drakar:[email protected]

2010-09-27 @ 12:20:09
Postat av: mieszko igen

[email protected] är min hotmial skrev fel förrut sorry

2010-09-27 @ 12:26:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0