Trendbrillorna 2009 + världens bästa film!




Jag är så himla glad för jag har äntligen hittat den här lite ovanligare wayfarer modellen* som jag letat länge efter utan resultat! Men nu såg jag en annons på Facebook för Studio86 där de säljer vintage glasögon från 1986 för 149 kr paret! Där hade de just de här brillorna i olika fäger och även i vanliga brillor. De spår, precis som jag, att den här modellen kommer ta världen med storm i år! Och det var fasicken på tiden! Det är nämligen samma modell som storebrorsan Michael i min favoritfilm The Lost Boys (1987).
Det som är så snyggt är att designen är en blandning av 50s och 80s, mina favoritårtionden.
Ska bli intressant at se hur lång tid det tar innan de dyker upp hos de stora modekedjorna!

De har även hjärtformade och alla andra grymma modeller som kom på 80talet!!!

"- Check it out, ...Mikey!" / The Lost Boys

* Till skillnad från vanliga Wayfarers sluttar dom nedåt och är avdelade i mitten. "Halv Wayfarer-modell" kan man säga.

Kommentarer
Postat av: Stina

Åh, den där sidan med solbrillor ska jag kolla in sen! De på bilden var coola! :D

Fasen vilken drömsemester det lät som, hur gammal var du när du var där på Disney-parken? Nu ska jag äta tacos och dricka öl och sen blir det nog en lugn helg ^^ Vad ska du göra?

2009-03-13 @ 18:51:36
URL: http://obsessivecuteness.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Japp, jag gjorde exakt som du sager.. hade inget jobb eller greencard. Jag ansokte om student visum (F-1) och kom och pluggade har med CSN lan, eftersom att fa jobb visum i USA ar jattesvart om man vill stanna langre an 3 manader. Jag hade bostad eftersom min pojkvan (nu man) flyttade hit lite innan mig, men man kan saga att vi bada borjade fran noll. Allt fran att bestama mig att lamna Sverige, fa mitt visum och salja allt jag agde tog mig runt 4 manader... och jag angrar inte att jag kom hit en sekund! Om jag vore du och verkligen drommer om att flytta hit sa skulle jag se mina mojligheter. Du kan komma och plugga, sommarjobba, jobba aupair, m.m!

2009-03-13 @ 19:07:57
URL: http://mylifeinusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0