Min Halloween 2009

 

Summering & Halloween Avslutning:

Jag hade stora planer för Halloween i år (som vanligt) men sen kände jag mig bara trött, sjuklig och pank så det blev inte som jag tänkt mig riktigt, fast helt okej ändå. Jag skulle köpt en pumpa och var ute i sista minuten samma kväll, hittade faktiskt en på första butik (Willys) fast den vägde 8 kg = 80 kr, så då köpte jag ett Halloweenljus istället och 2 orangea paprikor (går lika bra att karva och göra ljuslyktor av dem, mkt snabbare och lättare till och med).

Och så hade jag ju som plan att utöva lite magi, typ om jag hittade nån skyddsbesvärjelse på internet.

Hinnan mellan de olika världarna sägs vara som tunnast på Halloween och besvärjelser blir mycket kraftfulla just då. Det räknas oxå som det keltiska nyåret så man kan helt enkelt göra liknande nyårsritualer: skriv en lista på det man vill förändra det nya året, bränn listan i Jack Pumpans låga...

Men även där var jag ute i sista minuten, fast jag hittade dock några skyddsbesvärjelser och boken Witch´s Halloween som jag bloggade om. Men då var jag för trött för att hålla på med magi.

Inte heller klädde jag ut mig i någon maskeradkostym utan jag kände för att satsa på en svart outfit bara (+ Hello Kitty tofflorna!).

 

Läxan jag lärde mig från i år är att vara bättre förberedd!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0