Mix & Match


Härliga kontraster med knallgula Converse och grafiskt snyggt zebramönstrat.


Bikerjacka-t-shirt och poppande accessoarer, även här grafiskt snyggt.


Kort trench och djurmönstrat linne i ljus pastellrosa.


Färgskala och mönster med 70-tals retro inspiration: gula strumpbyxor till solklänning med leopardmönstrad bikiniöverdel och brunfuskskinnväska i lapptäckesmönster.

Ofta när jag städar och sorterar kläder blir jag inspirerad och ser plötsligt saker av en slump som jag tycker passar bra ihop och som kan resultera i en outfit. Då brukar jag ta kort på det för det är perfekt att ta fram sen när man saknar klädinspiration. Nackdelen kan vara att jag inte känner för den matchningen längre vid den tidpunkten, eller kommer ihåg hur jag tänkte... :P Inspiration är jätteviktigt för mig. Och då gäller det som sagt att försöka vara förberedd för de dagar då den saknas. Ett tag skrev jag ned olika outfit-kombinationer istället för att ta kort. Fast det bästa är ändå att slänga på sig nåt man vet funkar tills inspirationen kommer tillbaka. Fast jag gillar ändå att ta sådana här bilder, de blir som små konstverk, färgkartor och minneslundar.

Hur gör du för att få inspiration til outfits? Har du nåt speciellt tankesätt när du mixar & matchar?


Kommentarer
Postat av: Moa

när jag är lat och trött tar jag det översta i garderoben, ibland så kollar jag lite i garderoben och matchar det.:)

2010-04-18 @ 13:20:19
URL: http://alltmankantankasig.blogg.se/
Postat av: CaaatH

jösses vad fint det var med ljusblå/turkosa snören till de gula conversen, vart har du köpt dom? :)

Snörena alltså.. :p

2010-04-20 @ 15:17:47
URL: http://caaathrin.blogg.se/
Postat av: CaaatH

Varsågod :), attans vilken otur! men då ska jag absolut google på det, tack skaru ha!

2010-04-20 @ 15:51:47
URL: http://caaathrin.blogg.se/
Postat av: Ida We

Snyggt med gula Converse! Jag vill ha alla möjliga färger, men mest turkosa :)

2010-04-20 @ 19:08:31
URL: http://idawe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0