KAWAII DESIGN




Rainbow Girl. My Little Pony t-shirt av Cupcake Cult.


Stickad Cupcakehalsduk, 299 kr.



Söta t-shirts, 249 - 269 kr.


Finns även i rosa.


Blev påmind av en läsaren Anna om den svenska internetshoppen Kawaii Design (med butik i Göteborg) som har lite smått och gott och framförallt sött! Som bl.a. dessa matkitsch t-shirtar av David & Goliath! De har även New Breed Girl som jag bloggade om tidigare här.

Care Bears Halsband, 59 kr.

Mitt första intryck av Kawaii Design från förr är att de hade mycket söta smycken med My Little Ponies, Care Bears, Hello Kitty, muffins och milkshakes. Och det har de fortfarande. Men också mössor, halsdukar, hårspännen, korsetter, klänningar, hängslen, skosnören, väskor, ect. ect.



Hjärtformade rosa solbrills, 99 kr! Finns även i rött och svart.


Stickad leopardmössa, 169 kr! Den här är jag supersugen på. Finns i olika mönster, bl.a. med Union Jack. Och matchande vantar.


Söta shoppingväskor som förgyller vardagen, 89 kr, här med Little Twin Stars- mina favoriter när jag var liten, och Hello Kitty.



Och den rosa stereoväskan jag bloggat om tidigare, 399 kr. Sortimentet påminner mycket om Shock's fast mer inriktat på just kawaii (=supercute in japanese).





Kommentarer
Postat av: Josefin

Missa inte ginatricots fina tischor nu med macarons och allt möjligt på!



http://www.ginatricot.com/kollektion/ccollection-p0.html#product_121365



http://www.ginatricot.com/kollektion/ccollection-p0.html#product_121363

2011-02-03 @ 10:01:05
Postat av: UNIQUE REBEL svarar

Va kul! Är det du som designat dem Josefin??!! :O

2011-02-03 @ 10:35:44
Postat av: yaaz

jättefin väska men lite för dyr för mig känner jag:o

2011-02-03 @ 22:59:50
URL: http://exaktomallt.blogg.se/
Postat av: z

tack för tipset! :)))

2011-02-05 @ 19:54:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0